Bild av

XO DFNDR Custom

Båtfakta
Tillverkare: XO Boats
Modell: DFNDR Custom
Längd: 7.7 M
Bredd: 2.28 M
Vikt: 1200 KG
Bränsletank: 320 Liter
Motoralternativ
Suzuki DF250 APXX
250 HK
0 SEK
Suzuki DF300 APXX
300 HK
+ 87 000 SEK
Suzuki DF 350 A
350 HK
+ 157 000 SEK
Utrusta din båt
Standardutrustning
  • Carbonfilm svart eller Vit
  • Bottenmålning svart
  • 2 x fjädrade stolar, XO-sport
  • Hydraulisk styrning
  • Automatiska trimplan, Zipwake
Utrusta din båt
Suzuki DF250 APXX
0 SEK
Totaleffekt : 250 HK

DF250 – prisbelönt beprövad teknik
Suzukis flaggskepp, V6 fyrtaktsutombordarna, som belönats tre gånger av National Marine Manufacturers Association (NMMA) för innovativ teknik och design, sätter och omdefinierar normerna för hur utombordare bedöms. Dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med 24 ventiler och elektronisk bränsleinsprutning är genomgående för hela V6-sortimentet. Med hjälp av en 55-graders V-block-design har Suzukis ingenjörer lyckats lägga in all denna prisbelönta effekt och prestanda i en mycket kompakt konstruktion.
Suzuki selektiv rotation

DF250AP var världens första utombordare som hade ”Suzuki selective rotation”, en genialisk teknik som gör att samma motor kan köras i två lägen: normal rotation (medsols) och motrotation (motsols). För att skifta rotationsriktning krävs en speciell koppling till en internkrets samt installation av en propeller lämplig för önskad rotation. Mångsidigheten hos dessa utombordare ökar samtidigt som den eliminerar behovet av att köpa en anpassad motrotationsmodell. Detta gynnar både återförsäljare och ägare.

*Den speciella kopplingen och propellern måste köpas separat för att skifta rotationsriktning.
Suzuki Precision Control

DF250AP har Suzuki Precision Control, Suzukis datorbaserade drive-by wiresystem, som underlättar körning med en mjuk, exakt reglering och direkt, bestämd växling.

DF250 är perfekt för dig som gillar långa båtturer med familjen eller fisketurer till havs. DF250 är pålitlig, bränslesnål och går dessutom otroligt tyst och säkert. Den har självjusterande kamaxelkedja, datorstyrda sensorer som övervakar motorns driftförhållanden, effektiv kylning och ett kraftigt växelhus.

Läs mer
Suzuki DF300 APXX
+ 87 000 SEK
Totaleffekt : 300 HK

DF300 – prisbelönt beprövad teknik!

Med en 4 liters V6 motor och marknadens största slagvolym är DF300AP som gjord för högpre-standabåtar som RIB-charter och tävlingsfiskebåtar. DF300AP klarar hela spannet från smidig lågvarvskörning upp till topphastigheten. Den har många fördelar i sitt högteknologiska skal. Prestandaförstärkande egenskaper som dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med fyra ventiler per cylinder, Suzukis Variable Valve Timing (VVT) och multi point elektronisk bränsleinsprutning.
Dessutom med Suzukis Lean Burn bränslesystem!
Suzukis flaggskepp, V6 fyrtaktsutombordarna, som belönats tre gånger av National Marine Manufacturers Association (NMMA) för innovativ teknik och design, sätter och omdefinierar normerna för hur utombordare bedöms. Dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med 24 ventiler och elektronisk bränsleinsprutning är genomgående för hela V6-sortimentet. Medan DF300AP har variabla ventiltider (VVT) för större moment i låg- och mellanvarv har DF225 fördelen av ett flerstegs induktionssystem för att uppnå maximal prestanda. Med hjälp av en 55-graders V-block-design har Suzukis ingenjörer lyckats lägga in all denna prisbelönta effekt och prestanda i en mycket kompakt konstruktion.
Suzuki selektiv rotation

DF300AP var världens första utombordare som hade ”Suzuki selective rotation”, en genialisk teknik som gör att samma motor kan köras i två lägen: normal rotation (medsols) och motrotation (motsols). För att skifta rotationsriktning krävs en speciell koppling till en internkrets samt installation av en propeller lämplig för önskad rotation. Mångsidigheten hos dessa utombordare ökar samtidigt som den eliminerar behovet av att köpa en anpassad motrotationsmodell. Detta gynnar både återförsäljare och ägare.

*Den speciella kopplingen och propellern måste köpas separat för att skifta rotationsriktning.
Suzuki Precision Control

DF300AP har Suzuki Precision Control, Suzukis datorbaserade drive-by wiresystem, som underlättar körning med en mjuk, exakt reglering och direkt, bestämd växling.

Läs mer
Suzuki DF 350 A
+ 157 000 SEK
Totaleffekt : 350 HK

Att öka motoreffekten är enkelt. Genom att öka cylindervolymen, eller montera ett turboaggregat eller en kompressor, kan man öka antalet hästkrafter. Men större motorer drar också mer bränsle samtidigt som den ökade tyngden skapar olika problem för båtarna, och komplexare motorkomponenter försämrar motorernas tillförlitlighet.
Dessutom begränsas båtens toppfart av skrovets design, av hydrodynamiken kring motorns underdel och propellrar samt av motorernas placering.
När vi utvecklade nya DF350A startade vi med ett blankt papper och tog hänsyn till alla ovannämnda faktorer i vår utformning och konstruktion.
Först av allt tittade vi på propellerdesignen. En traditionell enkel propeller skapar en framåtriktad kraft men genererar även en hel del rotationsenergi. Fanns det något vi kunde göra för att omvandla denna bortkastade energi till produktiv kraft och öka propellerns verkningsgrad?
Därefter tittade vi på växelhusets framkant, som stör vattenflödet över propellern. Mer effekt och vridmoment kräver större och starkare växelhusdrev för att överföra kraften från drivaxeln till propelleraxeln.
I vanliga fall innebär det ett större växelhus – vilket leder till att vattenflödet till propellern störs ännu mer. Var det möjligt att konstruera en nedre del av motorn med plats för starkare drev, som samtidigt minimerade störningen av vattenflödet till propellrarna?
Suzukis ingenjörer arbetade länge och intensivt med datorsimuleringar, försökskonstruktioner och vattentester för att avsevärt förbättra utombordsmotorns förmåga att omvandla motoreffekt till drivkraft under vatten.
De lyckades med uppgiften – och resultatet är en revolutionerande innovation.
Vi har gett motorn namnet Geki som betyder ”Parting Seas” – vattendelaren

Läs mer
Tillvalsutrustning
2X SIMRAD PLOTTER NSS9 EVO3 + EKOLOD OCH EU SJÖKORT
+ 103 000 SEK
1X SIMRAD PLOTTER NSS9 EVO3 + EKOLOD OCH EU SJÖKORT
+ 51 500 SEK
SIMRAD BROADBAND 4G RADAR
+ 31 500 SEK
WEBASTO VÄRMARE (EVO40)
+ 40 300 SEK
SIMRAD BREDBANDSRADAR 4G
+ 29 200 SEK
BELYSNING FRAMÅT
+ 8 000 SEK
BELYSNING BAKÅT
+ 8 000 SEK
FÖRTÖJNINGSPAKET XO
+ 5 000 SEK
Ankringspaket
+ 3 000 SEK
Flaggstång (utan flagga)
+ 1 700 SEK
Stävgummi
+ 3 000 SEK
DURKBELYSNING, VITA LAMPOR
+ 5 600 SEK
Dubbla batterier
+ 7 600 SEK
Kylskåp i under aktersoffa
+ 7 000 SEK
FUSION LJUDANLÄGGNING, FM-RADIO, BLUETOOTH, FJÄRRKONTROLL, 4 HÖGTALARE, ANTENN
+ 9 300 SEK
FUSION DAB-modul
+ 2 400 SEK
Kapellsidor
+ 16 600 SEK
Black
+ 0 SEK
White
+ 0 SEK
Intresseanmälan