Bild av

XO 240 Cabin Utility

Båtfakta
Tillverkare: XO Boats
Modell: 240 Utility
Längd: 7.52 M
Bredd: 2.28 M
Vikt: 1340 KG
Bränsletank: 230 Liter
Motoralternativ
Suzuki DF200 APL
200 HK
0 SEK
Suzuki DF250 APX
250 HK
+ 63 000 SEK
Suzuki DF300 APX
300 HK
+ 98 000 SEK
Utrusta din båt
Beskrivning

240 Cabin blev ”MOTORBOAT OF THE YEAR” 2013.

Vilken XO kund är du?

UTILITY

Utrustningspaketet för dig som använder båten i transportsyfte, åker från A till B eller gör enklare turer i Skärgården. En praktiskt utrustad båt med fokus på funktionalitet och användarvänlighet utan extra krångel.

TOURING

Utrustningspaketet för dig som vill ha en social båt med gott om bekvämlighet för familj och vänner. Optimerad utrustning för komfort och socialt umgänge ombord.

RIDER

Utrustningspaketet för den enskilda individen, äventyraren och utforskaren. Uppgraderade komponenter i jämförelse med ”Touring”. Fokus ligger på körglädje och prestanda.

Utrustningspaketet för dig som använder båten i transportsyfte, åker från A till B eller gör enklare turer i Skärgården. En praktiskt utrustad båt med fokus på funktionalitet och användarvänlighet utan extra krångel.
Utility Standardutrustning
  • SIMRAD NSS9 EVO2 GPS PlotterInklusive ekolod och europasjökort
  • Värmare WEBASTO AT3900
  • BENNETT hydrauliska trimplan ASC R
  • Hydraulstyrning
  • ESTHEC DESIGN däck
  • Folierade Skrovsidor CARBON COLOURS
  • Svart bottenmålning
  • Stävgummi
  • Extra sittplats akterdäck inklusive fenderförvaring
  • Grabbräcken på tak
  • Dämpade Standardstolar i cabin
  • Xo förtöjningskit
  • Flaggstång med flagga
Utrusta din båt
Suzuki DF200 APL
0 SEK
Totaleffekt : 200 HK

Den lätta raka fyran som presterar som en V6:a — DF200AP
DF200AP använder en “Big-Block” rak fyrcylindrig motor med en slagvolym på 2,867cm3 som levererar kraft och prestanda samtidigt som den bara väger 226 kg (DF200ATL).

För båtägare som letar efter en utombordare till en ny båt eller som överväger motorbyte från en tyngre V6-utombordare är DF200AP med sin kompakta storlek, lätta vikt och bensinsnåla drift det smarta valet.

DF200AP är den första 147kW (200 hk) utombordaren som finns tillgänglig med drive-by-wire-systemet Suzuki Precision Control och Suzuki selective rotation. Din återförsäljare kan konfigurera motorn till antingen normal rotation eller motrotation.

2,867cm3 “Big Block” slagvolym.
226 kg är 12 % lättare än föregångaren. (DF200ATL)
Den höga kompressionen på 10.2:1 ökar uteffekten.
Lean Burn-teknik ger en avsevärt förbättrad bränsleekonomi.
Modellen DF200AP kommer att ha ett nyckellöst tändnings- och startssystem. Systemet använder en kodad fjärrkontroll för att sända över en åtkomstkod till motorns startsystem. När fjärrkontrollen är inom en meter från huvudenheten, kopplar man helt enkelt på tändningen, sätter i dödmansgreppet och startar motorn med en knapptryckning. När det är dags att ge sig iväg, kan användaren stänga av motorn, stänga av tändningssystemet och ge sig av hemåt.

Läs mer
Suzuki DF250 APX
+ 63 000 SEK
Totaleffekt : 250 HK

DF250 – prisbelönt beprövad teknik
Suzukis flaggskepp, V6 fyrtaktsutombordarna, som belönats tre gånger av National Marine Manufacturers Association (NMMA) för innovativ teknik och design, sätter och omdefinierar normerna för hur utombordare bedöms. Dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med 24 ventiler och elektronisk bränsleinsprutning är genomgående för hela V6-sortimentet. Med hjälp av en 55-graders V-block-design har Suzukis ingenjörer lyckats lägga in all denna prisbelönta effekt och prestanda i en mycket kompakt konstruktion.
Suzuki selektiv rotation

DF250AP var världens första utombordare som hade ”Suzuki selective rotation”, en genialisk teknik som gör att samma motor kan köras i två lägen: normal rotation (medsols) och motrotation (motsols). För att skifta rotationsriktning krävs en speciell koppling till en internkrets samt installation av en propeller lämplig för önskad rotation. Mångsidigheten hos dessa utombordare ökar samtidigt som den eliminerar behovet av att köpa en anpassad motrotationsmodell. Detta gynnar både återförsäljare och ägare.

*Den speciella kopplingen och propellern måste köpas separat för att skifta rotationsriktning.
Suzuki Precision Control

DF250AP har Suzuki Precision Control, Suzukis datorbaserade drive-by wiresystem, som underlättar körning med en mjuk, exakt reglering och direkt, bestämd växling.

DF250 är perfekt för dig som gillar långa båtturer med familjen eller fisketurer till havs. DF250 är pålitlig, bränslesnål och går dessutom otroligt tyst och säkert. Den har självjusterande kamaxelkedja, datorstyrda sensorer som övervakar motorns driftförhållanden, eff ektiv kylning och ett kraftigt växelhus.

Läs mer
Suzuki DF300 APX
+ 98 000 SEK
Totaleffekt : 300 HK

DF300 – prisbelönt beprövad teknik!

Med en 4 liters V6 motor och marknadens största slagvolym är DF300AP som gjord för högpre-standabåtar som RIB-charter och tävlingsfiskebåtar. DF300AP klarar hela spannet från smidig lågvarvskörning upp till topphastigheten. Den har många fördelar i sitt högteknologiska skal. Prestandaförstärkande egenskaper som dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med fyra ventiler per cylinder, Suzukis Variable Valve Timing (VVT) och multi point elektronisk bränsleinsprutning.
Dessutom med Suzukis Lean Burn bränslesystem!
Suzukis flaggskepp, V6 fyrtaktsutombordarna, som belönats tre gånger av National Marine Manufacturers Association (NMMA) för innovativ teknik och design, sätter och omdefinierar normerna för hur utombordare bedöms. Dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med 24 ventiler och elektronisk bränsleinsprutning är genomgående för hela V6-sortimentet. Medan DF300AP har variabla ventiltider (VVT) för större moment i låg- och mellanvarv har DF225 fördelen av ett flerstegs induktionssystem för att uppnå maximal prestanda. Med hjälp av en 55-graders V-block-design har Suzukis ingenjörer lyckats lägga in all denna prisbelönta effekt och prestanda i en mycket kompakt konstruktion.
Suzuki selektiv rotation

DF300AP var världens första utombordare som hade ”Suzuki selective rotation”, en genialisk teknik som gör att samma motor kan köras i två lägen: normal rotation (medsols) och motrotation (motsols). För att skifta rotationsriktning krävs en speciell koppling till en internkrets samt installation av en propeller lämplig för önskad rotation. Mångsidigheten hos dessa utombordare ökar samtidigt som den eliminerar behovet av att köpa en anpassad motrotationsmodell. Detta gynnar både återförsäljare och ägare.

*Den speciella kopplingen och propellern måste köpas separat för att skifta rotationsriktning.
Suzuki Precision Control

DF300AP har Suzuki Precision Control, Suzukis datorbaserade drive-by wiresystem, som underlättar körning med en mjuk, exakt reglering och direkt, bestämd växling.

Läs mer
Tillval Utility
Uppgradering till Zipwake
+ 10 000 SEK
Uppgradering till Simrad NSS12
+ 10 600 SEK
Fusion ljudsystem, bluetooth, 4 högtalare, fjärrkontroll
+ 9 900 SEK
Bord på fördäck
+ 5 500 SEK
Dynor fördäck
+ 4 600 SEK
Bord i kabin
+ 4 300 SEK
Ankringspaket
+ 4 300 SEK
extra 12 uttag på valfritt ställe
+ 450 SEK
Durk invändigt ESTEC DESIGN
+ 20 600 SEK
Uppgradering till Grammer fullfjädrande Grammer Premium
+ 14 850 SEK
Sökarljus Marinco
+ 8 950 SEK
Simrad Bredbandsradar 4G
+ 27 200 SEK
Simrad Vhf RS 90 med antenn
+ 15 600 SEK
Simrad Autopilot
+ 29 300 SEK
D-avbärarlist längst skrovsidan
+ 17 800 SEK
Vit durkbelysning (8st)
+ 5 800 SEK
Tillbehör
Låspaket klass 3
Mer info
+ 2 495 SEK
Motorlås
Mer info
+ 2 245 SEK
Yachtsafe G31
Mer info
+ 3 995 SEK
Classic
+ 0 SEK
White
+ 32 175 SEK
Black
+ 32 175 SEK
Bilder och dokument
Intresseanmälan