Bild av

XO 250 Open Rider

Båtfakta
Tillverkare: XO Boats
Modell: 250 Open Rider
Längd: 7.52 M
Bredd: 2.28 M
Vikt: 1250 KG
Bränsletank: 230 Liter
Motoralternativ
Suzuki DF200 APX
200 HK
0 SEK
Suzuki DF250 APX
250 HK
+ 63 000 SEK
Suzuki DF300 APX
300 HK
+ 98 000 SEK
Utrusta din båt
Beskrivning

Med modellen 250 Open fokuserar XO på att göra båtlivet och upplevelsen mer praktisk och bekväm en någonsin tidigare. Upp till 8 personer kan njuta av sköna och komfortabla dagar till sjöss. Körupplevelse i världsklass, förbättrad ergonomi, moderna lösningar och rymligare sittbrunn.

Rider

Utrustningspaketet för den enskilda individen, äventyraren och utforskaren. Uppgraderade komponenter i jämförelse med ”Touring”. Fokus ligger på körglädje och prestanda.

Utrustningspaketet för den enskilda individen, äventyraren och utforskaren. Uppgraderade komponenter i jämförelse med ”Touring”. Fokus ligger på körglädje och prestanda.
Standardutrustning RIDER
  • Simrad NSS12 EVO2 med ekolod och europakarta
  • Simrad Go FREE Wi-Fi
  • Fusion ljudsystemAM/FM/VHF/ipod/USB-Fusion link, Bluetooth, 4 högtalare, antenn
  • Fusion slutsteg
  • Zip Wake trimplansystem
  • Hydraulisk styrning
  • Estech däck
  • Skrov sidor i 3M carbonfärg
  • Svart bottenmålning
  • Gummilist i stäv
  • 2st fullfjädrande XO-sportstolar
  • Kylskåp (utdragslåda)
  • Dubbla batterier
  • Vattenskidstång
  • Hamnkapell
  • Flaggstång
  • Ankringspaket7,5kg ankare, 3m kedja, 30m tamp
  • FörtöjningspaketXO väska, 4 fendrar med fenderskydd, 4+1 förtöjningstampar, karbinhake
Utrusta din båt
Suzuki DF200 APX
0 SEK
Totaleffekt : 200 HK

Den lätta raka fyran som presterar som en V6:a — DF200AP
DF200AP använder en “Big-Block” rak fyrcylindrig motor med en slagvolym på 2,867cm3 som levererar kraft och prestanda samtidigt som den bara väger 226 kg (DF200ATL).

För båtägare som letar efter en utombordare till en ny båt eller som överväger motorbyte från en tyngre V6-utombordare är DF200AP med sin kompakta storlek, lätta vikt och bensinsnåla drift det smarta valet.

DF200AP är den första 147kW (200 hk) utombordaren som finns tillgänglig med drive-by-wire-systemet Suzuki Precision Control och Suzuki selective rotation. Din återförsäljare kan konfigurera motorn till antingen normal rotation eller motrotation.

2,867cm3 “Big Block” slagvolym.
226 kg är 12 % lättare än föregångaren. (DF200ATL)
Den höga kompressionen på 10.2:1 ökar uteffekten.
Lean Burn-teknik ger en avsevärt förbättrad bränsleekonomi.
Modellen DF200AP kommer att ha ett nyckellöst tändnings- och startssystem. Systemet använder en kodad fjärrkontroll för att sända över en åtkomstkod till motorns startsystem. När fjärrkontrollen är inom en meter från huvudenheten, kopplar man helt enkelt på tändningen, sätter i dödmansgreppet och startar motorn med en knapptryckning. När det är dags att ge sig iväg, kan användaren stänga av motorn, stänga av tändningssystemet och ge sig av hemåt.

Läs mer
Suzuki DF250 APX
+ 63 000 SEK
Totaleffekt : 250 HK

DF250 – prisbelönt beprövad teknik
Suzukis flaggskepp, V6 fyrtaktsutombordarna, som belönats tre gånger av National Marine Manufacturers Association (NMMA) för innovativ teknik och design, sätter och omdefinierar normerna för hur utombordare bedöms. Dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med 24 ventiler och elektronisk bränsleinsprutning är genomgående för hela V6-sortimentet. Med hjälp av en 55-graders V-block-design har Suzukis ingenjörer lyckats lägga in all denna prisbelönta effekt och prestanda i en mycket kompakt konstruktion.
Suzuki selektiv rotation

DF250AP var världens första utombordare som hade ”Suzuki selective rotation”, en genialisk teknik som gör att samma motor kan köras i två lägen: normal rotation (medsols) och motrotation (motsols). För att skifta rotationsriktning krävs en speciell koppling till en internkrets samt installation av en propeller lämplig för önskad rotation. Mångsidigheten hos dessa utombordare ökar samtidigt som den eliminerar behovet av att köpa en anpassad motrotationsmodell. Detta gynnar både återförsäljare och ägare.

*Den speciella kopplingen och propellern måste köpas separat för att skifta rotationsriktning.
Suzuki Precision Control

DF250AP har Suzuki Precision Control, Suzukis datorbaserade drive-by wiresystem, som underlättar körning med en mjuk, exakt reglering och direkt, bestämd växling.

DF250 är perfekt för dig som gillar långa båtturer med familjen eller fisketurer till havs. DF250 är pålitlig, bränslesnål och går dessutom otroligt tyst och säkert. Den har självjusterande kamaxelkedja, datorstyrda sensorer som övervakar motorns driftförhållanden, eff ektiv kylning och ett kraftigt växelhus.

Läs mer
Suzuki DF300 APX
+ 98 000 SEK
Totaleffekt : 300 HK

DF300 – prisbelönt beprövad teknik!

Med en 4 liters V6 motor och marknadens största slagvolym är DF300AP som gjord för högpre-standabåtar som RIB-charter och tävlingsfiskebåtar. DF300AP klarar hela spannet från smidig lågvarvskörning upp till topphastigheten. Den har många fördelar i sitt högteknologiska skal. Prestandaförstärkande egenskaper som dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med fyra ventiler per cylinder, Suzukis Variable Valve Timing (VVT) och multi point elektronisk bränsleinsprutning.
Dessutom med Suzukis Lean Burn bränslesystem!
Suzukis flaggskepp, V6 fyrtaktsutombordarna, som belönats tre gånger av National Marine Manufacturers Association (NMMA) för innovativ teknik och design, sätter och omdefinierar normerna för hur utombordare bedöms. Dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med 24 ventiler och elektronisk bränsleinsprutning är genomgående för hela V6-sortimentet. Medan DF300AP har variabla ventiltider (VVT) för större moment i låg- och mellanvarv har DF225 fördelen av ett flerstegs induktionssystem för att uppnå maximal prestanda. Med hjälp av en 55-graders V-block-design har Suzukis ingenjörer lyckats lägga in all denna prisbelönta effekt och prestanda i en mycket kompakt konstruktion.
Suzuki selektiv rotation

DF300AP var världens första utombordare som hade ”Suzuki selective rotation”, en genialisk teknik som gör att samma motor kan köras i två lägen: normal rotation (medsols) och motrotation (motsols). För att skifta rotationsriktning krävs en speciell koppling till en internkrets samt installation av en propeller lämplig för önskad rotation. Mångsidigheten hos dessa utombordare ökar samtidigt som den eliminerar behovet av att köpa en anpassad motrotationsmodell. Detta gynnar både återförsäljare och ägare.

*Den speciella kopplingen och propellern måste köpas separat för att skifta rotationsriktning.
Suzuki Precision Control

DF300AP har Suzuki Precision Control, Suzukis datorbaserade drive-by wiresystem, som underlättar körning med en mjuk, exakt reglering och direkt, bestämd växling.

Läs mer
fabrikstillval
Bord på fördäck komplett
+ 5 500 SEK
Bordsfäste på akterdäck
+ 750 SEK
Bordsfäste i cock pit
+ 750 SEK
Fördäcksdynor
+ 4 500 SEK
Körkapell
+ 16 900 SEK
Vita golvlampor (8st LED)
+ 5 800 SEK
Targabåge
+ 16 000 SEK
Simrad bredbandsradar 4G
Mer info
+ 27 300 SEK
Simrad autopilot
+ 29 300 SEK
Webasto värmare AT3900
+ 32 700 SEK
Marinco söklampa
Mer info
+ 8 950 SEK
Biminitopp
+ 10 000 SEK
Tillbehör
Låspaket klass 3
Mer info
+ 2 495 SEK
Motorlås
Mer info
+ 2 245 SEK
Yachtsafe G31
Mer info
+ 3 995 SEK
XO Classic
+ 0 SEK
XO Black
+ 29 700 SEK
White
+ 29 700 SEK
Bilder och dokument
Intresseanmälan