Bild av

Capelli Tempest 1000 SWE

Båtfakta
Tillverkare: Capelli boats
Modell: Tempest 1000 SWE
Längd: 10.07 M
Bredd: 3.35 M
Vikt: 2300 KG
Bränsletank: 390 Liter
Motoralternativ
2 x
Suzuki DF250 APX
500 HK
0 SEK
2 x
Suzuki DF300 APX
600 HK
+ 64 000 SEK
Utrusta din båt
Beskrivning

UNIK DESIGN

Det första som slår en är den unika designen och färgsättningen som harmonierar med våra Suzukimotorer. Tuberna i Arctic Grey Perlage avslutas akteröver i Black Carbon. Det ger tillsammans med röd dekor riktigt snygga båtar. Matchande dynor i silver/antracitgrått ger en ljus och fräsch helhet som ändå är lätt att hålla ren.

SMARTA LÖSNINGAR
Samtliga Tempest SWE har en plattform i stäven för enklare ombord- och ilandstigning samt knapar både i fören och i aktern för enkel tilläggning. Vidare levereras alla båtar med targabåge i rostfritt (vattenskidbåge på 570). Det är rymliga RIB-båtar som har plats för umgänge när man förtöjt för dagen. Ett bord med sittplatser är en självklarhet liksom gott om plats för sol och bad. Det finns också rejäla stuvutrymmen för dynor och packning.

BRA MATERIALVAL
Flexiteek är standard, vilket lyfter båtens utseende och gör däcket skönt att gå på med bara fötter. Alla RIB-båtar från Capelli har tuber i Hypalon som är mer beständigt mot mekanisk nötning och inverkan från väder och vind än andra förekommande material.

Det första som slår en är den unika designen och färgsättningen som harmonierar med våra Suzukimotorer. Tuberna i Arctic Grey Perlage avslutas akteröver i Black Carbon. Det ger tillsammans med röd dekor riktigt snygga båtar. Matchande dynor i silver/antra
Standarutrustning Capelli Tempest 1000 SWE
  • Handtag på tuber
  • Dynor i Silver/antracite
  • Flexiteek
  • Soldäck i fören
  • Glasfiber targabåge
  • eastar hydraulstyrning
  • Plattform i fören med knapar
  • Pulpetöverdrag
  • Pre riggning Suzuki
  • Elektrisk luftpump
  • Polerkit
  • Länspump
  • Stege
  • Fast bränsletank (390 l)
  • Bord
  • Kompass
  • Dusch (107 l)
  • Marin WC inkl septiktank
  • Badplattform
  • Kokplatta
  • Kylskåp (48l)
  • Soldäck akter
Utrusta din båt
Suzuki DF250 APX
0 SEK
Totaleffekt : 250 HK

DF250 – prisbelönt beprövad teknik
Suzukis flaggskepp, V6 fyrtaktsutombordarna, som belönats tre gånger av National Marine Manufacturers Association (NMMA) för innovativ teknik och design, sätter och omdefinierar normerna för hur utombordare bedöms. Dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med 24 ventiler och elektronisk bränsleinsprutning är genomgående för hela V6-sortimentet. Med hjälp av en 55-graders V-block-design har Suzukis ingenjörer lyckats lägga in all denna prisbelönta effekt och prestanda i en mycket kompakt konstruktion.
Suzuki selektiv rotation

DF250AP var världens första utombordare som hade ”Suzuki selective rotation”, en genialisk teknik som gör att samma motor kan köras i två lägen: normal rotation (medsols) och motrotation (motsols). För att skifta rotationsriktning krävs en speciell koppling till en internkrets samt installation av en propeller lämplig för önskad rotation. Mångsidigheten hos dessa utombordare ökar samtidigt som den eliminerar behovet av att köpa en anpassad motrotationsmodell. Detta gynnar både återförsäljare och ägare.

*Den speciella kopplingen och propellern måste köpas separat för att skifta rotationsriktning.
Suzuki Precision Control

DF250AP har Suzuki Precision Control, Suzukis datorbaserade drive-by wiresystem, som underlättar körning med en mjuk, exakt reglering och direkt, bestämd växling.

DF250 är perfekt för dig som gillar långa båtturer med familjen eller fisketurer till havs. DF250 är pålitlig, bränslesnål och går dessutom otroligt tyst och säkert. Den har självjusterande kamaxelkedja, datorstyrda sensorer som övervakar motorns driftförhållanden, eff ektiv kylning och ett kraftigt växelhus.

Läs mer
2 x Suzuki DF300 APX
+ 64 000 SEK
Totaleffekt : 600 HK

DF300 – prisbelönt beprövad teknik!

Med en 4 liters V6 motor och marknadens största slagvolym är DF300AP som gjord för högpre-standabåtar som RIB-charter och tävlingsfiskebåtar. DF300AP klarar hela spannet från smidig lågvarvskörning upp till topphastigheten. Den har många fördelar i sitt högteknologiska skal. Prestandaförstärkande egenskaper som dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med fyra ventiler per cylinder, Suzukis Variable Valve Timing (VVT) och multi point elektronisk bränsleinsprutning.
Dessutom med Suzukis Lean Burn bränslesystem!
Suzukis flaggskepp, V6 fyrtaktsutombordarna, som belönats tre gånger av National Marine Manufacturers Association (NMMA) för innovativ teknik och design, sätter och omdefinierar normerna för hur utombordare bedöms. Dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med 24 ventiler och elektronisk bränsleinsprutning är genomgående för hela V6-sortimentet. Medan DF300AP har variabla ventiltider (VVT) för större moment i låg- och mellanvarv har DF225 fördelen av ett flerstegs induktionssystem för att uppnå maximal prestanda. Med hjälp av en 55-graders V-block-design har Suzukis ingenjörer lyckats lägga in all denna prisbelönta effekt och prestanda i en mycket kompakt konstruktion.
Suzuki selektiv rotation

DF300AP var världens första utombordare som hade ”Suzuki selective rotation”, en genialisk teknik som gör att samma motor kan köras i två lägen: normal rotation (medsols) och motrotation (motsols). För att skifta rotationsriktning krävs en speciell koppling till en internkrets samt installation av en propeller lämplig för önskad rotation. Mångsidigheten hos dessa utombordare ökar samtidigt som den eliminerar behovet av att köpa en anpassad motrotationsmodell. Detta gynnar både återförsäljare och ägare.

*Den speciella kopplingen och propellern måste köpas separat för att skifta rotationsriktning.
Suzuki Precision Control

DF300AP har Suzuki Precision Control, Suzukis datorbaserade drive-by wiresystem, som underlättar körning med en mjuk, exakt reglering och direkt, bestämd växling.

Läs mer
Tillval Capelli Tempest 1000 SWE
Landström med laddare
+ 27 600 SEK
Radio/stereo
+ 15 000 SEK
Soft top
+ 50 100 SEK
Solskydd targabåge
+ 19 400 SEK
Trävagga
+ 12 200 SEK
Vattenskidbåge
+ 10 400 SEK
Simrad GO9 inkl montering och sjökort
+ 12 990 SEK
Simrad NSS9 inkl montering och sjökort
+ 23 990 SEK
Bilder och dokument
Intresseanmälan