- TillverkareCapelli
- ModellTempest 625 Extreme
- Årsmodell2025
- Bränsletank140 LITER
- Längd6.25 M
- Bredd2.64 M
- Vikt550 KG
- Motorsuzuki
- ModellDF115 BTGL
- Antal motorer1
- MotortypUtombordare
- DrivmedelBensin
- Årsmodell2025
- Totaleffekt115 HK
- MotorSuzuki DF115 BTGL
Standardutrustning
- Glasfiber: ljusgrå
- Dynor: Dedro beige
- Badstege
- Bränsletank (140 l)
- dubbla jockeysäten
- Bogserbåge i aktern
- Pollartorn i fören
- Luftpump
- Länspump
- Pulpet/bänköverdrag
Suzuki DF115 BTGL
Totaleffekt: 115 HK
Läs merSuzuki DF115 BTGL
Nyhet 2021 nu med elektroniskt reglage
Suzuki är kända för att tillverka högteknologiska motorer I alla storlekar – för alla båtar. Den traditionen fortsätter när vi nu lanserar Suzuki’s helt nya modeller till säsongen -2021, DF115BG och DF140BG 4-takts utombordare, De första utombordarna i sin klass med elektronisk styrning av gas och växel, s.k. ”fly by wire” vilket bl.a. medför än mer exakt styrning av gas och växel och ökar körupplevelsen. Suzuki kallar det SPC, Suzuki Precision Control.
Suzuki erbjuder nu SPC “fly by wire” fr.o.m. DF115BG till flaggskeppet DF350AT med dubbla propellrar. Detta underlättar även för båttillverkare då man kan använda samma pre-riggning för alla dessa modeller. SPC medför mjuk och exakt växling och styrning av gasen vilket också leder till ökad prestanda och lägre bränsle förbrukning. Suzuki har lång erfarenhet av elektronisk styrning då man lanserade det för manga år sedan på största modellerna.
Men SPC är inte den enda nyheten. Suzuki har även uppdaterat själva motorn. Suzuki har höjt kompressionen till 10.6:1 I denna 2.0 liters fyrcylindriga motor vilket ger högre toppfart och bättre acceleration. Dessutom har bränsleförbrukningen sänkts med ca 5-7% i marschfartsområdet jämfört med nuvarande DF115A och DF140A.
Nya DF115BG och DF140BG har även fått en helt ny generator på hela 40A samt med ökad laddförmåga på tomgång och låga varvtal — perfekt för dagens strömslukande fiskebåtar som spenderar lång tid i trollingfart.
Även om mycket är nytt under kåpan så finns de även nyheter som är synliga för ögat. Motorkåpan har en helt ny, modern, design som passar väl till många olika båttyper. Nya DF115BG och DF140BG finns med antingen L-rigg (20”) samt med XL-rigg (25”). 115hk och 140hk är en effektklass som passar väldigt många båtar i Sverige.
Båda motorerna kommer att finnas både i svart färg och även i en helt ny vit färg, Super Cool White.Kåpan har även fått ett helt nytt luftintag/insugssystem som innehåller en förbättrad vattenseparator och en helt ny resonanskammare som sänker insugsljudet till nya låga nivåer över hela varvtalsområdet.
För att underlätta service så behöver endast motorkåpan avlägsnas. Motorn har även fått en spillkrage vid oljefiltret vilket gör att olja inte spills ut på marken eller i vattnet. Motorn har även en sensor som varnar för ev. vatten i bränslet.
Suzuki DF140 BTGL
Totaleffekt: 140 HK
Läs merSuzuki DF140 BTGL
Nyhet 2021 med elektroniskt reglage
Suzuki är kända för att tillverka högteknologiska motorer I alla storlekar – för alla båtar. Den traditionen fortsätter när vi nu lanserar Suzuki’s helt nya modeller till säsongen -2021, DF115BG och DF140BG 4-takts utombordare, De första utombordarna i sin klass med elektronisk styrning av gas och växel, s.k. ”fly by wire” vilket bl.a. medför än mer exakt styrning av gas och växel och ökar körupplevelsen. Suzuki kallar det SPC, Suzuki Precision Control.
Suzuki erbjuder nu SPC “fly by wire” fr.o.m. DF115BG till flaggskeppet DF350AT med dubbla propellrar. Detta underlättar även för båttillverkare då man kan använda samma pre-riggning för alla dessa modeller. SPC medför mjuk och exakt växling och styrning av gasen vilket också leder till ökad prestanda och lägre bränsle förbrukning. Suzuki har lång erfarenhet av elektronisk styrning då man lanserade det för manga år sedan på största modellerna.
Men SPC är inte den enda nyheten. Suzuki har även uppdaterat själva motorn. Suzuki har höjt kompressionen till 10.6:1 I denna 2.0 liters fyrcylindriga motor vilket ger högre toppfart och bättre acceleration. Dessutom har bränsleförbrukningen sänkts med ca 5-7% i marschfartsområdet jämfört med nuvarande DF115A och DF140A.
Nya DF115BG och DF140BG har även fått en helt ny generator på hela 40A samt med ökad laddförmåga på tomgång och låga varvtal — perfekt för dagens strömslukande fiskebåtar som spenderar lång tid i trollingfart.
Även om mycket är nytt under kåpan så finns de även nyheter som är synliga för ögat. Motorkåpan har en helt ny, modern, design som passar väl till många olika båttyper. Nya DF115BG och DF140BG finns med antingen L-rigg (20”) samt med XL-rigg (25”). 115hk och 140hk är en effektklass som passar väldigt många båtar i Sverige.
Båda motorerna kommer att finnas både i svart färg och även i en helt ny vit färg, Super Cool White.Kåpan har även fått ett helt nytt luftintag/insugssystem som innehåller en förbättrad vattenseparator och en helt ny resonanskammare som sänker insugsljudet till nya låga nivåer över hela varvtalsområdet.
För att underlätta service så behöver endast motorkåpan avlägsnas. Motorn har även fått en spillkrage vid oljefiltret vilket gör att olja inte spills ut på marken eller i vattnet. Motorn har även en sensor som varnar för ev. vatten i bränslet.
Suzuki DF150 APL
Totaleffekt: 150 HK
Läs merSuzuki DF150 APL
Suzuki presenterar två stycken nya prestandamotorer – Nya DF175AP och DF150AP.
På båtmässan i Genoa visade Suzuki upp sina två nya högprestandamotorer som ett komplement till det befintliga sortimentet av ultimata fyrtaktsmotorer. Nya DF175AP och DF150AP med Suzukis avancerade motorteknik möjliggör enastående kraft och prestanda i kombination med låg bränsleförbrukning – allt från en kompakt och lätt motor.
Den 2.9-liter stora ”Big Block” fyrcylindrig radmotorn med dubbla överliggande kamaxlar levererar högt vridmoment på låga varv vilket bidrar till en imponerande acceleration. Tillsammans med ett modifierat insug som kyler insugsluften, en O2-sensor som säkerställer förbränningen och en knacksensor som övervakar motorns gång så är denna motor optimerad för prestanda och driftsäkerhet.
Nya DF175AP & DF150AP har balansaxel och framflyttat motorblock vilket bidrar till mindre vibrationer i båten. En luftintagsresonator minskar motorljudet drastiskt och förhöjer körupplevelsen. Motorerna har dessutom utrustats med ett selektivt roterbart växelhus som innebär att samma motor kan fungera som både högergående eller vänstergående vid ett dubbelmontage, Suzuki lean burn control för minskad bränsleförbrukning samt elektroniska reglage för precisa växlingar och maximal känsla vid gaspådrag.
De nya motorerna är utrustade med Suzuki Keyless Start System som fungerar som ett integrerat stöldskydd – Suzuki Security System. En kodad nyckeldosa kommunicerar med en enhet i båten och möjliggör en nyckelfri start av motorn.
Både DF175AP och DF150AP har fått en ny design med nya 3D-dekaler och den nya färgen Pearl Nebular Black som höjer premiumkänslan.