Bild av

XO DFNDR Rider – Nyhet

Båtfakta
Tillverkare: XO Boats
Modell: DFNDR
Längd: 7.7 M
Bredd: 2.28 M
Vikt: 1200 KG
Bränsletank: 320 Liter
Motoralternativ
Suzuki DF200 APX
200 HK
0 SEK
Suzuki DF250 APX
250 HK
+ 63 000 SEK
Suzuki DF300 APX
300 HK
+ 98 000 SEK
2 x
Suzuki DF150 APX
300 HK
+ 146 900 SEK
2 x
Suzuki DF175 APX
350 HK
+ 180 900 SEK
2 x
Suzuki DF200 APX
400 HK
+ 208 900 SEK
Utrusta din båt
Beskrivning

XO lanserar en riktigt kaxig och robust modell som bygger på skrovet från den mycket populära XO 250 Open. Unik och innovativ mittpulpet med gasdämpade förarstolar, dubbla 9” plottrar från Simrad, och god lastmöjlighet på taket. Pulpeten rymmer 4 passagerare och är något ”off-set” för enklare passage vid exempelvis förtöjning. Stängbara kapellsidor för det kallare dagarna och värmare från Webasto ingår i utrustningspaketet.

En eller två motorer kan monteras och mycket goda stuvmöjligheter är ett genomgående tema ombord. Båten levereras i två utföranden, ”Rider” och ”Utility” Båda modellerna är mycket välutrustade men på olika sätt anpassade efter användningsområde.

Som alla XO:s båtar så är även denna modell byggd med kraftfullt aluminiumskrov och gjord för det stundtals mycket hårda nordiska förhållanden, så varför inte ta med sig två kajaker på taket och bege sig ut på äventyr i ytterskärgården?

”XO DFNDR är som ett personligt och professionellt verktyg för den optimala äventyrsresan i skärgården”
Utrustningspaket Rider XO DFNDR
  • 2 x Simrad NSS9 med ekolod och sjökort över Europa
  • Simrad Go-free Wifi
  • Kompass
  • Webasto värmare (AT3900)
  • Fusion Ljudanläggning, fm-radio, bluetooth, fjärrkontroll, 4 högtalare, antenn
  • Automatiska trimplan från Zipwake
  • Hydraulstyrning
  • Belysning framåt
  • Belysning bakåt
  • Folierade skrovsidor, CARBON
  • Svart bottenmålning
  • Stävgummi
  • 2 x fjädrade stolar, XO-sport
  • Aktersoffa med kylskåp
  • Dubbla batterier
  • Vattenskidstång
  • Kapellsidor
  • Ankringspaket
  • XO förtöjningskit
  • Flaggstång med flagga
Utrusta din båt
Suzuki DF200 APX
0 SEK
Totaleffekt : 200 HK

Den lätta raka fyran som presterar som en V6:a — DF200AP
DF200AP använder en “Big-Block” rak fyrcylindrig motor med en slagvolym på 2,867cm3 som levererar kraft och prestanda samtidigt som den bara väger 226 kg (DF200ATL).

För båtägare som letar efter en utombordare till en ny båt eller som överväger motorbyte från en tyngre V6-utombordare är DF200AP med sin kompakta storlek, lätta vikt och bensinsnåla drift det smarta valet.

DF200AP är den första 147kW (200 hk) utombordaren som finns tillgänglig med drive-by-wire-systemet Suzuki Precision Control och Suzuki selective rotation. Din återförsäljare kan konfigurera motorn till antingen normal rotation eller motrotation.

2,867cm3 “Big Block” slagvolym.
226 kg är 12 % lättare än föregångaren. (DF200ATL)
Den höga kompressionen på 10.2:1 ökar uteffekten.
Lean Burn-teknik ger en avsevärt förbättrad bränsleekonomi.
Modellen DF200AP kommer att ha ett nyckellöst tändnings- och startssystem. Systemet använder en kodad fjärrkontroll för att sända över en åtkomstkod till motorns startsystem. När fjärrkontrollen är inom en meter från huvudenheten, kopplar man helt enkelt på tändningen, sätter i dödmansgreppet och startar motorn med en knapptryckning. När det är dags att ge sig iväg, kan användaren stänga av motorn, stänga av tändningssystemet och ge sig av hemåt.

Läs mer
Suzuki DF250 APX
+ 63 000 SEK
Totaleffekt : 250 HK

DF250 – prisbelönt beprövad teknik
Suzukis flaggskepp, V6 fyrtaktsutombordarna, som belönats tre gånger av National Marine Manufacturers Association (NMMA) för innovativ teknik och design, sätter och omdefinierar normerna för hur utombordare bedöms. Dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med 24 ventiler och elektronisk bränsleinsprutning är genomgående för hela V6-sortimentet. Med hjälp av en 55-graders V-block-design har Suzukis ingenjörer lyckats lägga in all denna prisbelönta effekt och prestanda i en mycket kompakt konstruktion.
Suzuki selektiv rotation

DF250AP var världens första utombordare som hade ”Suzuki selective rotation”, en genialisk teknik som gör att samma motor kan köras i två lägen: normal rotation (medsols) och motrotation (motsols). För att skifta rotationsriktning krävs en speciell koppling till en internkrets samt installation av en propeller lämplig för önskad rotation. Mångsidigheten hos dessa utombordare ökar samtidigt som den eliminerar behovet av att köpa en anpassad motrotationsmodell. Detta gynnar både återförsäljare och ägare.

*Den speciella kopplingen och propellern måste köpas separat för att skifta rotationsriktning.
Suzuki Precision Control

DF250AP har Suzuki Precision Control, Suzukis datorbaserade drive-by wiresystem, som underlättar körning med en mjuk, exakt reglering och direkt, bestämd växling.

DF250 är perfekt för dig som gillar långa båtturer med familjen eller fisketurer till havs. DF250 är pålitlig, bränslesnål och går dessutom otroligt tyst och säkert. Den har självjusterande kamaxelkedja, datorstyrda sensorer som övervakar motorns driftförhållanden, eff ektiv kylning och ett kraftigt växelhus.

Läs mer
Suzuki DF300 APX
+ 98 000 SEK
Totaleffekt : 300 HK

DF300 – prisbelönt beprövad teknik!

Med en 4 liters V6 motor och marknadens största slagvolym är DF300AP som gjord för högpre-standabåtar som RIB-charter och tävlingsfiskebåtar. DF300AP klarar hela spannet från smidig lågvarvskörning upp till topphastigheten. Den har många fördelar i sitt högteknologiska skal. Prestandaförstärkande egenskaper som dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med fyra ventiler per cylinder, Suzukis Variable Valve Timing (VVT) och multi point elektronisk bränsleinsprutning.
Dessutom med Suzukis Lean Burn bränslesystem!
Suzukis flaggskepp, V6 fyrtaktsutombordarna, som belönats tre gånger av National Marine Manufacturers Association (NMMA) för innovativ teknik och design, sätter och omdefinierar normerna för hur utombordare bedöms. Dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med 24 ventiler och elektronisk bränsleinsprutning är genomgående för hela V6-sortimentet. Medan DF300AP har variabla ventiltider (VVT) för större moment i låg- och mellanvarv har DF225 fördelen av ett flerstegs induktionssystem för att uppnå maximal prestanda. Med hjälp av en 55-graders V-block-design har Suzukis ingenjörer lyckats lägga in all denna prisbelönta effekt och prestanda i en mycket kompakt konstruktion.
Suzuki selektiv rotation

DF300AP var världens första utombordare som hade ”Suzuki selective rotation”, en genialisk teknik som gör att samma motor kan köras i två lägen: normal rotation (medsols) och motrotation (motsols). För att skifta rotationsriktning krävs en speciell koppling till en internkrets samt installation av en propeller lämplig för önskad rotation. Mångsidigheten hos dessa utombordare ökar samtidigt som den eliminerar behovet av att köpa en anpassad motrotationsmodell. Detta gynnar både återförsäljare och ägare.

*Den speciella kopplingen och propellern måste köpas separat för att skifta rotationsriktning.
Suzuki Precision Control

DF300AP har Suzuki Precision Control, Suzukis datorbaserade drive-by wiresystem, som underlättar körning med en mjuk, exakt reglering och direkt, bestämd växling.

Läs mer
2 x Suzuki DF150 APX
+ 146 900 SEK
Totaleffekt : 300 HK

Big-block raka fyror levererar det yppersta inom kraft och prestanda.
Med sin stora slagvolym och lätta vikt levererar Suzukis raka fyrtaktsutombordare en perfekt balans mellan prestanda och vikt. Suzukis ingenjörer är skickliga på att maximera effekten och samtidigt minska vikten. Dessa raka fyrtaktsmotorer är inget undantag. En slagvolym på 2,867 cm3 ger big-block-kraft och prestanda från den förvånansvärt kompakta och lätta designen.
Förvandlar kraft till fart
En högre utväxling (2.50:1) som driver en större propeller omvandlar kraften från dessa big-block fyrcylindriga motorer till enastående acceleration och toppfart.
DF150TG erbjuder ännu mer
DF150TG har Suzuki Lean Burn Fuel Control som maximerar bränsleekonomin utan att tumma på prestandan, så att du kan köra längre, snabbare och för mindre. Dessa modeller kan också utrustas med Suzuki Precision Control, vårt drive-by-wire-gasreglage- och växelsystem.

Läs mer
2 x Suzuki DF175 APX
+ 180 900 SEK
Totaleffekt : 350 HK

På båtmässan i Genoa visade Suzuki upp sina två nya högprestandamotorer som ett komplement till det befintliga sortimentet av ultimata fyrtaktsmotorer. Nya DF175AP och DF150AP med Suzukis avancerade motorteknik möjliggör enastående kraft och prestanda i kombination med låg bränsleförbrukning – allt från en kompakt och lätt motor.

Den 2.9-liter stora ”Big Block” fyrcylindrig radmotorn med dubbla överliggande kamaxlar levererar högt vridmoment på låga varv vilket bidrar till en imponerande acceleration. Tillsammans med ett modifierat insug som kyler insugsluften, en O2-sensor som säkerställer förbränningen och en knacksensor som övervakar motorns gång så är denna motor optimerad för prestanda och driftsäkerhet.

Nya DF175AP & DF150AP har balansaxel och framflyttat motorblock vilket bidrar till mindre vibrationer i båten. En luftintagsresonator minskar motorljudet drastiskt och förhöjer körupplevelsen. Motorerna har dessutom utrustats med ett selektivt roterbart växelhus som innebär att samma motor kan fungera som både högergående eller vänstergående vid ett dubbelmontage, Suzuki lean burn control för minskad bränsleförbrukning samt elektroniska reglage för precisa växlingar och maximal känsla vid gaspådrag.

De nya motorerna är utrustade med Suzuki Keyless Start System som fungerar som ett integrerat stöldskydd – Suzuki Security System. En kodad nyckeldosa kommunicerar med en enhet i båten och möjliggör en nyckelfri start av motorn.

Både DF175AP och DF150AP har fått en ny design med nya 3D-dekaler och den nya färgen Pearl Nebular Black som höjer premiumkänslan.

Läs mer
2 x Suzuki DF200 APX
+ 208 900 SEK
Totaleffekt : 400 HK

Den lätta raka fyran som presterar som en V6:a — DF200AP
DF200AP använder en “Big-Block” rak fyrcylindrig motor med en slagvolym på 2,867cm3 som levererar kraft och prestanda samtidigt som den bara väger 226 kg (DF200ATL).

För båtägare som letar efter en utombordare till en ny båt eller som överväger motorbyte från en tyngre V6-utombordare är DF200AP med sin kompakta storlek, lätta vikt och bensinsnåla drift det smarta valet.

DF200AP är den första 147kW (200 hk) utombordaren som finns tillgänglig med drive-by-wire-systemet Suzuki Precision Control och Suzuki selective rotation. Din återförsäljare kan konfigurera motorn till antingen normal rotation eller motrotation.

2,867cm3 “Big Block” slagvolym.
226 kg är 12 % lättare än föregångaren. (DF200ATL)
Den höga kompressionen på 10.2:1 ökar uteffekten.
Lean Burn-teknik ger en avsevärt förbättrad bränsleekonomi.
Modellen DF200AP kommer att ha ett nyckellöst tändnings- och startssystem. Systemet använder en kodad fjärrkontroll för att sända över en åtkomstkod till motorns startsystem. När fjärrkontrollen är inom en meter från huvudenheten, kopplar man helt enkelt på tändningen, sätter i dödmansgreppet och startar motorn med en knapptryckning. När det är dags att ge sig iväg, kan användaren stänga av motorn, stänga av tändningssystemet och ge sig av hemåt.

Läs mer
Fabrikstillval XO DFNDR Rider
Durkbelysning 8 st vita
+ 5 800 SEK
Dynor i fören
+ 4 500 SEK
Simrad bredbandsradar 4g
+ 27 200 SEK
Simrad autopilot
+ 29 300 SEK
Fusion Digital radio antenn
+ 1 900 SEK
Uppgradera till 4 x fullfjädrade XO sport stolar (ersätter soffan samt kylskåpet)
+ 25 500 SEK
Sökarljus handhållet
+ 6 800 SEK
Tillbehör
Låspaket klass 3
Mer info
+ 2 495 SEK
Motorlås
Mer info
+ 2 245 SEK
Yachtsafe G31
Mer info
+ 3 995 SEK
Black
+ 0 SEK
Bilder och dokument
Intresseanmälan