Bild av

Agapi 950

Båtfakta
Tillverkare: Agapi
Modell: 950
Längd: 10 M
Bredd: 3.6 M
Vikt: 2200 KG
Bränsletank: 480 Liter
Motoralternativ
Yamaha 350 V8
350 HK
0 SEK
2 x
Suzuki DF200 APX
400 HK
+ 145 000 SEK
2 x
Suzuki DF250 APX
500 HK
+ 245 000 SEK
2 x
Suzuki DF300 APX
600 HK
+ 315 000 SEK
Volvo Penta D4-300
300 HK
+ 235 000 SEK
Utrusta din båt
Beskrivning

Agapi 950 är en högpresterande men ändå lätt och bränsleeffektiv familjebåt som passar ett modernt båtliv med nya krav. Agapi kombinerar RIB-konceptet med en modern och intelligent svensk design där resultatet är en båt, i en egen klass, som öppnar upp en ny dimension av frihet.  En genomtänkt konstruktion, produktion och logistik kombinerat med hög bränsleeffektivitet och låga ägarkostnader.

RIB-teknologin (Rigid Inflatable Boat) gör 950:an fantastiskt trygg, rolig att köra och enkel att hantera oavsett väder och fart. Med sina drygt 32 fot passar båten även för de öppna haven och de unika köregenskaperna består även med maxlast vilket innebär upp till 12-14 personer.

Agapi 950 kan trailas med en större SUV, t.ex VW Touareg, Porsche Cayenne, BMW X5 eller Audi Q7 och E-kort. Båt och trailer är anpassade för varandra så sjösättning och upptagning är förvånansvärt enkelt vilket öppnar upp fantastiska möjligheter.

Intelligent och modern svensk design har skapat en fantastisk upplevelsebåt med stora sociala ytor och solbäddar samtidigt som den erbjuder både komfort och omtanke för familjen under båtsemestern med upp till sex bäddar och toalett.

Med dess flexibilitet, hanterbarhet, sjöduglighet och låga bränslekostnader passar Agapi 950 även professionella användare och skärgårdspendlare.

Agapi kombinerar RIB-konceptet med en modern och intelligent svensk design där resultatet är en båt, i en egen klass, som öppnar upp en ny dimension av frihet.
Standardutrustning
  • KöksmodulGasolkök, diskho, tryckvatten, kylskåp draglåda 40 L
  • Komplett dynsatsSamtliga dynor inkl. bäddsatser och soldäcksdynor
  • Bordslösning akterdäcktvå stycken bord med fot, inkl. förvaringsanordning
  • Soffmodul akterdäckVikbara soffmoduler på SB och BB sida, inkl skjutbar soffrygg för soldäckslösning
  • ToalettmodulToalett med elektrisk tömning, septiktank med däckstömning (40L), tryckvatten och handfat.
  • BelysningspaketDimbar takbelysning, ljusslingor och läslampor (LED)
  • Undervattensbelysning
  • DäcksbelysningCurtesy light
  • 12v uttag + USB Uttag
  • FUSEON stereopaket4 st högtalare, förstärkare och koppling för bluetooth
  • Vindrutetorkare2 hastigheter
  • LänspumpAutomatisk länspump och självlänssystem
  • BatteriladdareC-Tec
  • Badstegeteleskopstege i RF stål
  • Kompositdurk
Utrusta din båt
Yamaha 350 V8
0 SEK
Totaleffekt : 350 HK
Läs mer
2 x Suzuki DF200 APX
+ 145 000 SEK
Totaleffekt : 400 HK

Den lätta raka fyran som presterar som en V6:a — DF200AP
DF200AP använder en “Big-Block” rak fyrcylindrig motor med en slagvolym på 2,867cm3 som levererar kraft och prestanda samtidigt som den bara väger 226 kg (DF200ATL).

För båtägare som letar efter en utombordare till en ny båt eller som överväger motorbyte från en tyngre V6-utombordare är DF200AP med sin kompakta storlek, lätta vikt och bensinsnåla drift det smarta valet.

DF200AP är den första 147kW (200 hk) utombordaren som finns tillgänglig med drive-by-wire-systemet Suzuki Precision Control och Suzuki selective rotation. Din återförsäljare kan konfigurera motorn till antingen normal rotation eller motrotation.

2,867cm3 “Big Block” slagvolym.
226 kg är 12 % lättare än föregångaren. (DF200ATL)
Den höga kompressionen på 10.2:1 ökar uteffekten.
Lean Burn-teknik ger en avsevärt förbättrad bränsleekonomi.
Modellen DF200AP kommer att ha ett nyckellöst tändnings- och startssystem. Systemet använder en kodad fjärrkontroll för att sända över en åtkomstkod till motorns startsystem. När fjärrkontrollen är inom en meter från huvudenheten, kopplar man helt enkelt på tändningen, sätter i dödmansgreppet och startar motorn med en knapptryckning. När det är dags att ge sig iväg, kan användaren stänga av motorn, stänga av tändningssystemet och ge sig av hemåt.

Läs mer
2 x Suzuki DF250 APX
+ 245 000 SEK
Totaleffekt : 500 HK

DF250 – prisbelönt beprövad teknik
Suzukis flaggskepp, V6 fyrtaktsutombordarna, som belönats tre gånger av National Marine Manufacturers Association (NMMA) för innovativ teknik och design, sätter och omdefinierar normerna för hur utombordare bedöms. Dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med 24 ventiler och elektronisk bränsleinsprutning är genomgående för hela V6-sortimentet. Med hjälp av en 55-graders V-block-design har Suzukis ingenjörer lyckats lägga in all denna prisbelönta effekt och prestanda i en mycket kompakt konstruktion.
Suzuki selektiv rotation

DF250AP var världens första utombordare som hade ”Suzuki selective rotation”, en genialisk teknik som gör att samma motor kan köras i två lägen: normal rotation (medsols) och motrotation (motsols). För att skifta rotationsriktning krävs en speciell koppling till en internkrets samt installation av en propeller lämplig för önskad rotation. Mångsidigheten hos dessa utombordare ökar samtidigt som den eliminerar behovet av att köpa en anpassad motrotationsmodell. Detta gynnar både återförsäljare och ägare.

*Den speciella kopplingen och propellern måste köpas separat för att skifta rotationsriktning.
Suzuki Precision Control

DF250AP har Suzuki Precision Control, Suzukis datorbaserade drive-by wiresystem, som underlättar körning med en mjuk, exakt reglering och direkt, bestämd växling.

DF250 är perfekt för dig som gillar långa båtturer med familjen eller fisketurer till havs. DF250 är pålitlig, bränslesnål och går dessutom otroligt tyst och säkert. Den har självjusterande kamaxelkedja, datorstyrda sensorer som övervakar motorns driftförhållanden, eff ektiv kylning och ett kraftigt växelhus.

Läs mer
2 x Suzuki DF300 APX
+ 315 000 SEK
Totaleffekt : 600 HK

DF300 – prisbelönt beprövad teknik!

Med en 4 liters V6 motor och marknadens största slagvolym är DF300AP som gjord för högpre-standabåtar som RIB-charter och tävlingsfiskebåtar. DF300AP klarar hela spannet från smidig lågvarvskörning upp till topphastigheten. Den har många fördelar i sitt högteknologiska skal. Prestandaförstärkande egenskaper som dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med fyra ventiler per cylinder, Suzukis Variable Valve Timing (VVT) och multi point elektronisk bränsleinsprutning.
Dessutom med Suzukis Lean Burn bränslesystem!
Suzukis flaggskepp, V6 fyrtaktsutombordarna, som belönats tre gånger av National Marine Manufacturers Association (NMMA) för innovativ teknik och design, sätter och omdefinierar normerna för hur utombordare bedöms. Dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med 24 ventiler och elektronisk bränsleinsprutning är genomgående för hela V6-sortimentet. Medan DF300AP har variabla ventiltider (VVT) för större moment i låg- och mellanvarv har DF225 fördelen av ett flerstegs induktionssystem för att uppnå maximal prestanda. Med hjälp av en 55-graders V-block-design har Suzukis ingenjörer lyckats lägga in all denna prisbelönta effekt och prestanda i en mycket kompakt konstruktion.
Suzuki selektiv rotation

DF300AP var världens första utombordare som hade ”Suzuki selective rotation”, en genialisk teknik som gör att samma motor kan köras i två lägen: normal rotation (medsols) och motrotation (motsols). För att skifta rotationsriktning krävs en speciell koppling till en internkrets samt installation av en propeller lämplig för önskad rotation. Mångsidigheten hos dessa utombordare ökar samtidigt som den eliminerar behovet av att köpa en anpassad motrotationsmodell. Detta gynnar både återförsäljare och ägare.

*Den speciella kopplingen och propellern måste köpas separat för att skifta rotationsriktning.
Suzuki Precision Control

DF300AP har Suzuki Precision Control, Suzukis datorbaserade drive-by wiresystem, som underlättar körning med en mjuk, exakt reglering och direkt, bestämd växling.

Läs mer
Volvo Penta D4-300
+ 235 000 SEK
Totaleffekt : 300 HK

Volvo Pentas fyracylindriga D4-300 är utvecklad med hjälp av den modernaste dieselteknologin.

Motorn har common rail bränsleinsprutning, dubbla överliggande kamaxlar, turbo, 4 ventiler per cylinder, turbo, kompressor och efterkylning. En stor cylindervolym kombinerat med EVC-system (Electronic Vessel Control), resulterar i en dieselprestanda i världsklass och dessutom låga utsläpp.

Läs mer
Tillvalsutrustning
Scandinavian Edition
Mer info
+ 279 400 SEK
Hamnkapell och akterdynskydd
Mer info
+ 16 800 SEK
Black Edition
Mer info
+ 18 000 SEK
Balksystem 100% kolfiber
+ 95 000 SEK
Extra batteri
Mer info
+ 7 600 SEK
Ankarspel i fören
+ 37 700 SEK
Ankarspel i aktern
+ 37 700 SEK
SIMRAD NSS12"
Mer info
+ 45 900 SEK
SIMRAD Radar
Mer info
+ 23 600 SEK
iPad
Mer info
+ 11 700 SEK
Vattenskidbåge
Mer info
+ 11 200 SEK
Tillbehör
Låsögla klass 3
Mer info
+ 1 475 SEK
Låspaket klass 3
Mer info
+ 2 495 SEK
Motorlås
Mer info
+ 2 245 SEK
Motorlås 2 motorer
Mer info
+ 4 490 SEK
Yachtsafe G31
Mer info
+ 3 995 SEK
Bilder och dokument
Intresseanmälan