Bild av

AMT 230 DC

Båtfakta
Tillverkare: AMT
Modell: 230 DC
Längd: 6.9 M
Bredd: 2.6 M
Vikt: 1350 KG
Motoralternativ
Suzuki DF175 APX
175 HK
0 SEK
Suzuki DF200 APX
200 HK
+ 10 000 SEK
Suzuki DF250 APX
250 HK
+ 40 000 SEK
Suzuki DF300 APX
300 HK
+ 75 000 SEK
Utrusta din båt
Beskrivning

AMT 230DC är vår hittills största daycruiser. AMT 230DC är väl lämpad för både dagsturer samt längre utflykter. En stor och rymlig sittbrunn med en U-formad soffa är i fokus för ett bekvämt liv ombord. U-soffan kan enkelt konverteras till en bekväm solbädd eller en extra kojplats. Under soffan finns ett rymligt stuvutrymme försett med ett integrerat Abloylås liksom övriga stuvutrymmen ombord.

Det heltäckande kapellet med full ståhöjd fälls enkelt ner och förvaras i det rymliga kapellgaraget när det inte används. Under fördäck finns sovplats för två vuxna. Förpiken har full sitthöjd och nås enkelt via en skjutdörr i mitten av båten. AMT 230DC levererar prestanda i toppklass och skrovet uppför sig tryggt i alla situationer. Man kan fullt ut njuta av båtens sportighet och elegans, samtidigt som alla ombord färdas säkert.

AMT 230DC är en av marknadens mest utrustade båtar med t.ex. tryckvatten, tvåbatteri system, LED durkbelysning och pentrymodul. Alla motoralternativ till AMT 230DC levereras med Suzukis fina elektroniska reglagesystem. Utöver den omfattande standardutrustningen som exempelvis bogpropeller, teak, kylskåp och vattentoalett finns en mängd noga utvalda tillbehör som gör din AMT 230DC mer personlig.

Möt havet med stil! AMTs daycruiser levererar allt som kan behövas för den mest kräsne båtföraren. Övernattningsmöjlighet, klassens rymligaste sittbrunn och högsta AMT-finish i detaljerna förpackat i stabila och snabba skrov.
Standardutrustning
  • Abloy låskit
  • Akterkapell
  • Bogpropeller
  • Bord med fot och soldyna
  • Durkbelysning LED
  • Dynserie
  • Dynor framkabin
  • Hudraulstyrning Seastar
  • Kylskåp Waeco CR50
  • Pentrymodul
  • Räckserie
  • Teak-serie
  • Trimplan med display
  • Tryckvatten
  • Vattentoalett med septiktank
  • Vindrutetorkare Styrbord
  • Vindrutetorkare Babord
  • 2-batterisystem
Utrusta din båt
Suzuki DF175 APX
0 SEK
Totaleffekt : 175 HK

På båtmässan i Genoa visade Suzuki upp sina två nya högprestandamotorer som ett komplement till det befintliga sortimentet av ultimata fyrtaktsmotorer. Nya DF175AP och DF150AP med Suzukis avancerade motorteknik möjliggör enastående kraft och prestanda i kombination med låg bränsleförbrukning – allt från en kompakt och lätt motor.

Den 2.9-liter stora ”Big Block” fyrcylindrig radmotorn med dubbla överliggande kamaxlar levererar högt vridmoment på låga varv vilket bidrar till en imponerande acceleration. Tillsammans med ett modifierat insug som kyler insugsluften, en O2-sensor som säkerställer förbränningen och en knacksensor som övervakar motorns gång så är denna motor optimerad för prestanda och driftsäkerhet.

Nya DF175AP & DF150AP har balansaxel och framflyttat motorblock vilket bidrar till mindre vibrationer i båten. En luftintagsresonator minskar motorljudet drastiskt och förhöjer körupplevelsen. Motorerna har dessutom utrustats med ett selektivt roterbart växelhus som innebär att samma motor kan fungera som både högergående eller vänstergående vid ett dubbelmontage, Suzuki lean burn control för minskad bränsleförbrukning samt elektroniska reglage för precisa växlingar och maximal känsla vid gaspådrag.

De nya motorerna är utrustade med Suzuki Keyless Start System som fungerar som ett integrerat stöldskydd – Suzuki Security System. En kodad nyckeldosa kommunicerar med en enhet i båten och möjliggör en nyckelfri start av motorn.

Både DF175AP och DF150AP har fått en ny design med nya 3D-dekaler och den nya färgen Pearl Nebular Black som höjer premiumkänslan.

Läs mer
Suzuki DF200 APX
+ 10 000 SEK
Totaleffekt : 200 HK

Den lätta raka fyran som presterar som en V6:a — DF200AP
DF200AP använder en “Big-Block” rak fyrcylindrig motor med en slagvolym på 2,867cm3 som levererar kraft och prestanda samtidigt som den bara väger 226 kg (DF200ATL).

För båtägare som letar efter en utombordare till en ny båt eller som överväger motorbyte från en tyngre V6-utombordare är DF200AP med sin kompakta storlek, lätta vikt och bensinsnåla drift det smarta valet.

DF200AP är den första 147kW (200 hk) utombordaren som finns tillgänglig med drive-by-wire-systemet Suzuki Precision Control och Suzuki selective rotation. Din återförsäljare kan konfigurera motorn till antingen normal rotation eller motrotation.

2,867cm3 “Big Block” slagvolym.
226 kg är 12 % lättare än föregångaren. (DF200ATL)
Den höga kompressionen på 10.2:1 ökar uteffekten.
Lean Burn-teknik ger en avsevärt förbättrad bränsleekonomi.
Modellen DF200AP kommer att ha ett nyckellöst tändnings- och startssystem. Systemet använder en kodad fjärrkontroll för att sända över en åtkomstkod till motorns startsystem. När fjärrkontrollen är inom en meter från huvudenheten, kopplar man helt enkelt på tändningen, sätter i dödmansgreppet och startar motorn med en knapptryckning. När det är dags att ge sig iväg, kan användaren stänga av motorn, stänga av tändningssystemet och ge sig av hemåt.

Läs mer
Suzuki DF250 APX
+ 40 000 SEK
Totaleffekt : 250 HK

DF250 – prisbelönt beprövad teknik
Suzukis flaggskepp, V6 fyrtaktsutombordarna, som belönats tre gånger av National Marine Manufacturers Association (NMMA) för innovativ teknik och design, sätter och omdefinierar normerna för hur utombordare bedöms. Dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med 24 ventiler och elektronisk bränsleinsprutning är genomgående för hela V6-sortimentet. Med hjälp av en 55-graders V-block-design har Suzukis ingenjörer lyckats lägga in all denna prisbelönta effekt och prestanda i en mycket kompakt konstruktion.
Suzuki selektiv rotation

DF250AP var världens första utombordare som hade ”Suzuki selective rotation”, en genialisk teknik som gör att samma motor kan köras i två lägen: normal rotation (medsols) och motrotation (motsols). För att skifta rotationsriktning krävs en speciell koppling till en internkrets samt installation av en propeller lämplig för önskad rotation. Mångsidigheten hos dessa utombordare ökar samtidigt som den eliminerar behovet av att köpa en anpassad motrotationsmodell. Detta gynnar både återförsäljare och ägare.

*Den speciella kopplingen och propellern måste köpas separat för att skifta rotationsriktning.
Suzuki Precision Control

DF250AP har Suzuki Precision Control, Suzukis datorbaserade drive-by wiresystem, som underlättar körning med en mjuk, exakt reglering och direkt, bestämd växling.

DF250 är perfekt för dig som gillar långa båtturer med familjen eller fisketurer till havs. DF250 är pålitlig, bränslesnål och går dessutom otroligt tyst och säkert. Den har självjusterande kamaxelkedja, datorstyrda sensorer som övervakar motorns driftförhållanden, eff ektiv kylning och ett kraftigt växelhus.

Läs mer
Suzuki DF300 APX
+ 75 000 SEK
Totaleffekt : 300 HK

DF300 – prisbelönt beprövad teknik!

Med en 4 liters V6 motor och marknadens största slagvolym är DF300AP som gjord för högpre-standabåtar som RIB-charter och tävlingsfiskebåtar. DF300AP klarar hela spannet från smidig lågvarvskörning upp till topphastigheten. Den har många fördelar i sitt högteknologiska skal. Prestandaförstärkande egenskaper som dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med fyra ventiler per cylinder, Suzukis Variable Valve Timing (VVT) och multi point elektronisk bränsleinsprutning.
Dessutom med Suzukis Lean Burn bränslesystem!
Suzukis flaggskepp, V6 fyrtaktsutombordarna, som belönats tre gånger av National Marine Manufacturers Association (NMMA) för innovativ teknik och design, sätter och omdefinierar normerna för hur utombordare bedöms. Dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med 24 ventiler och elektronisk bränsleinsprutning är genomgående för hela V6-sortimentet. Medan DF300AP har variabla ventiltider (VVT) för större moment i låg- och mellanvarv har DF225 fördelen av ett flerstegs induktionssystem för att uppnå maximal prestanda. Med hjälp av en 55-graders V-block-design har Suzukis ingenjörer lyckats lägga in all denna prisbelönta effekt och prestanda i en mycket kompakt konstruktion.
Suzuki selektiv rotation

DF300AP var världens första utombordare som hade ”Suzuki selective rotation”, en genialisk teknik som gör att samma motor kan köras i två lägen: normal rotation (medsols) och motrotation (motsols). För att skifta rotationsriktning krävs en speciell koppling till en internkrets samt installation av en propeller lämplig för önskad rotation. Mångsidigheten hos dessa utombordare ökar samtidigt som den eliminerar behovet av att köpa en anpassad motrotationsmodell. Detta gynnar både återförsäljare och ägare.

*Den speciella kopplingen och propellern måste köpas separat för att skifta rotationsriktning.
Suzuki Precision Control

DF300AP har Suzuki Precision Control, Suzukis datorbaserade drive-by wiresystem, som underlättar körning med en mjuk, exakt reglering och direkt, bestämd växling.

Läs mer
Tillbehör
Sportpaket
Mer info
+ 12 100 SEK
Ankarwinsch (Engbo)
+ 59 300 SEK
Bottenmålning svart
+ 11 200 SEK
Dubbelsits
+ 12 600 SEK
Fenderskydd AMT (4st)
+ 1 000 SEK
Foliering röd
+ 14 500 SEK
Förvaringskapell
+ 6 700 SEK
Hamnkapell
+ 6 700 SEK
Kokplatta Wallas 800 ( kräver pentrymodul)
+ 14 900 SEK
Kompass (Ritchie)
+ 1 900 SEK
Radio/CD + högtalare (2 st) G4 marine stereo + clarion högtalare
+ 8 900 SEK
Radio/CD + högtalare (4 st) G4 marine stereo + clarion högtalare
+ 11 500 SEK
Vattenskidbåge
+ 7 600 SEK
Värmare Webasto ST2000
+ 29 000 SEK
Garmin 7410 med sjökort
+ 19 900 SEK
Tillbehör
Låspaket klass 3
Mer info
+ 2 495 SEK
Motorlås
Mer info
+ 2 245 SEK
Yachtsafe G31
Mer info
+ 3 995 SEK
Startklar Amt
Mer info
+ 4 995 SEK
Intresseanmälan