Bild av

Capelli 750 X-treme RAID

Båtfakta
Tillverkare: Capelli
Modell: 750 X-treme RAID
Längd: 7.48 M
Bredd: 2.92 M
Vikt: 850 KG
Bränsletank: 230 Liter
Motoralternativ
Suzuki DF250 APX
250 HK
0 SEK
Suzuki DF300 APX
300 HK
+ 30 000 SEK
Utrusta din båt
Beskrivning

Capelli 750 X-treme RAID har de där extra sjöegenskaperna som behövs vid lite extremare körning.

Modellen har väckt intresse bland flera yrkesförare men också hos gemene man. Båtarna är otroligt snygga i design och linjer vilket väcker uppmärksamhet där de är. Användningsområdena är många: transportbåt med det stora utrymmet i fören (då jockeybänkarna plockats bort), eller en dykbåt med  ställ för tuber, eller en helt vanlig dagsbåt med det där lilla extra.

Standardutrustning:

Targabåge RF, Hydraulstyrning SeaStar, Pulpetövderdrag, Svarta tuber, Svart durk, Dubbla jockeybänkar framför pulpet, 4st Ståstolar bakom pulpet, Badstege

Capelli 750 X-treme RAID tar båtlivet till en helt ny nivå. Här har du bland annat en helt ny styrpulpet, avsmalnande tuber i specialfärger, hydraulstyrning och antiglidpaddar på tuberna.
Standardutrustning
  • Rostfri targabåge
  • Hydraulstyrning Seastar
  • Pulpetöverdrag
  • Svarta tuber
  • Svart durk
  • Dubbla jockeybänkar framför pulpet
  • 4st ståstolar bakom pulpet
  • Badstege
Utrusta din båt
Suzuki DF250 APX
0 SEK
Totaleffekt : 250 HK

DF250 – prisbelönt beprövad teknik
Suzukis flaggskepp, V6 fyrtaktsutombordarna, som belönats tre gånger av National Marine Manufacturers Association (NMMA) för innovativ teknik och design, sätter och omdefinierar normerna för hur utombordare bedöms. Dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med 24 ventiler och elektronisk bränsleinsprutning är genomgående för hela V6-sortimentet. Med hjälp av en 55-graders V-block-design har Suzukis ingenjörer lyckats lägga in all denna prisbelönta effekt och prestanda i en mycket kompakt konstruktion.
Suzuki selektiv rotation

DF250AP var världens första utombordare som hade ”Suzuki selective rotation”, en genialisk teknik som gör att samma motor kan köras i två lägen: normal rotation (medsols) och motrotation (motsols). För att skifta rotationsriktning krävs en speciell koppling till en internkrets samt installation av en propeller lämplig för önskad rotation. Mångsidigheten hos dessa utombordare ökar samtidigt som den eliminerar behovet av att köpa en anpassad motrotationsmodell. Detta gynnar både återförsäljare och ägare.

*Den speciella kopplingen och propellern måste köpas separat för att skifta rotationsriktning.
Suzuki Precision Control

DF250AP har Suzuki Precision Control, Suzukis datorbaserade drive-by wiresystem, som underlättar körning med en mjuk, exakt reglering och direkt, bestämd växling.

DF250 är perfekt för dig som gillar långa båtturer med familjen eller fisketurer till havs. DF250 är pålitlig, bränslesnål och går dessutom otroligt tyst och säkert. Den har självjusterande kamaxelkedja, datorstyrda sensorer som övervakar motorns driftförhållanden, eff ektiv kylning och ett kraftigt växelhus.

Läs mer
Suzuki DF300 APX
+ 30 000 SEK
Totaleffekt : 300 HK

DF300 – prisbelönt beprövad teknik!

Med en 4 liters V6 motor och marknadens största slagvolym är DF300AP som gjord för högpre-standabåtar som RIB-charter och tävlingsfiskebåtar. DF300AP klarar hela spannet från smidig lågvarvskörning upp till topphastigheten. Den har många fördelar i sitt högteknologiska skal. Prestandaförstärkande egenskaper som dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med fyra ventiler per cylinder, Suzukis Variable Valve Timing (VVT) och multi point elektronisk bränsleinsprutning.
Dessutom med Suzukis Lean Burn bränslesystem!
Suzukis flaggskepp, V6 fyrtaktsutombordarna, som belönats tre gånger av National Marine Manufacturers Association (NMMA) för innovativ teknik och design, sätter och omdefinierar normerna för hur utombordare bedöms. Dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med 24 ventiler och elektronisk bränsleinsprutning är genomgående för hela V6-sortimentet. Medan DF300AP har variabla ventiltider (VVT) för större moment i låg- och mellanvarv har DF225 fördelen av ett flerstegs induktionssystem för att uppnå maximal prestanda. Med hjälp av en 55-graders V-block-design har Suzukis ingenjörer lyckats lägga in all denna prisbelönta effekt och prestanda i en mycket kompakt konstruktion.
Suzuki selektiv rotation

DF300AP var världens första utombordare som hade ”Suzuki selective rotation”, en genialisk teknik som gör att samma motor kan köras i två lägen: normal rotation (medsols) och motrotation (motsols). För att skifta rotationsriktning krävs en speciell koppling till en internkrets samt installation av en propeller lämplig för önskad rotation. Mångsidigheten hos dessa utombordare ökar samtidigt som den eliminerar behovet av att köpa en anpassad motrotationsmodell. Detta gynnar både återförsäljare och ägare.

*Den speciella kopplingen och propellern måste köpas separat för att skifta rotationsriktning.
Suzuki Precision Control

DF300AP har Suzuki Precision Control, Suzukis datorbaserade drive-by wiresystem, som underlättar körning med en mjuk, exakt reglering och direkt, bestämd växling.

Läs mer
Tillval
Dynor i för
+ 4 000 SEK
Akterbänk inkl ryggstöd + dynor
+ 22 500 SEK
Dubbel jockeybänk
+ 15 700 SEK
Enkel jockeybänk
+ 15 000 SEK
Tillbehör
Bottenmålning 23-28 fot
Mer info
+ 16 186 SEK
Låsögla klass 3
Mer info
+ 1 475 SEK
Låspaket klass 3
Mer info
+ 2 495 SEK
Söklampa
Mer info
+ 9 145 SEK
Yachtsafe G31
Mer info
+ 3 995 SEK
Startklar Capelli
Mer info
+ 5 595 SEK
Navigation
Simrad Go5
Mer info
+ 10 495 SEK
Simrad Go7
Mer info
+ 12 785 SEK
Simrad NSS9
Mer info
+ 29 835 SEK
Simrad NSS12
Mer info
+ 43 835 SEK
Simard radar 4G
Mer info
+ 43 835 SEK
Bilder och dokument
Intresseanmälan