Bild av

Capelli Tempest 38 SWE

Båtfakta
Tillverkare: Capelli boats
Modell: Tempest 38 SWE
Längd: 11.97 M
Bredd: 3.54 M
Vikt: 3400 KG
Bränsletank: 650 Liter
Motoralternativ
2 x
Suzuki DF300 APX
600 HK
0 SEK
2 x
Suzuki DF 350 A
700 HK
+ 180 000 SEK
Utrusta din båt
Standardutrustning Capelli Tempest 38 SWE
  • Handtag på tuber
  • Komplett dynpaket däck
  • Komplett dynpaket kabin
  • Nedfällbar dinett till soffa/dubbelsäng
  • Dusch ute
  • Kyllåda 65 liter
  • Bord i aktern
  • Styrplats med integrerad kokplatta och diskbänk
  • Radio med 4 st högtalare
  • T-top
  • Sötvattensystem om 140 liter
  • Separat toalett med septiktank och handfat
  • Hydraulstyrning med power assist
  • Länspump
  • Pulpetöverdrag och bänk överdrag
  • Landström med laddare
  • Flexiteek durk
Utrusta din båt
Suzuki DF300 APX
0 SEK
Totaleffekt : 300 HK

DF300 – prisbelönt beprövad teknik!

Med en 4 liters V6 motor och marknadens största slagvolym är DF300AP som gjord för högpre-standabåtar som RIB-charter och tävlingsfiskebåtar. DF300AP klarar hela spannet från smidig lågvarvskörning upp till topphastigheten. Den har många fördelar i sitt högteknologiska skal. Prestandaförstärkande egenskaper som dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med fyra ventiler per cylinder, Suzukis Variable Valve Timing (VVT) och multi point elektronisk bränsleinsprutning.
Dessutom med Suzukis Lean Burn bränslesystem!
Suzukis flaggskepp, V6 fyrtaktsutombordarna, som belönats tre gånger av National Marine Manufacturers Association (NMMA) för innovativ teknik och design, sätter och omdefinierar normerna för hur utombordare bedöms. Dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med 24 ventiler och elektronisk bränsleinsprutning är genomgående för hela V6-sortimentet. Medan DF300AP har variabla ventiltider (VVT) för större moment i låg- och mellanvarv har DF225 fördelen av ett flerstegs induktionssystem för att uppnå maximal prestanda. Med hjälp av en 55-graders V-block-design har Suzukis ingenjörer lyckats lägga in all denna prisbelönta effekt och prestanda i en mycket kompakt konstruktion.
Suzuki selektiv rotation

DF300AP var världens första utombordare som hade ”Suzuki selective rotation”, en genialisk teknik som gör att samma motor kan köras i två lägen: normal rotation (medsols) och motrotation (motsols). För att skifta rotationsriktning krävs en speciell koppling till en internkrets samt installation av en propeller lämplig för önskad rotation. Mångsidigheten hos dessa utombordare ökar samtidigt som den eliminerar behovet av att köpa en anpassad motrotationsmodell. Detta gynnar både återförsäljare och ägare.

*Den speciella kopplingen och propellern måste köpas separat för att skifta rotationsriktning.
Suzuki Precision Control

DF300AP har Suzuki Precision Control, Suzukis datorbaserade drive-by wiresystem, som underlättar körning med en mjuk, exakt reglering och direkt, bestämd växling.

Läs mer
2 x Suzuki DF 350 A
+ 180 000 SEK
Totaleffekt : 700 HK

Att öka motoreffekten är enkelt. Genom att öka cylindervolymen, eller montera ett turboaggregat eller en kompressor, kan man öka antalet hästkrafter. Men större motorer drar också mer bränsle samtidigt som den ökade tyngden skapar olika problem för båtarna, och komplexare motorkomponenter försämrar motorernas tillförlitlighet.
Dessutom begränsas båtens toppfart av skrovets design, av hydrodynamiken kring motorns underdel och propellrar samt av motorernas placering.
När vi utvecklade nya DF350A startade vi med ett blankt papper och tog hänsyn till alla ovannämnda faktorer i vår utformning och konstruktion.
Först av allt tittade vi på propellerdesignen. En traditionell enkel propeller skapar en framåtriktad kraft men genererar även en hel del rotationsenergi. Fanns det något vi kunde göra för att omvandla denna bortkastade energi till produktiv kraft och öka propellerns verkningsgrad?
Därefter tittade vi på växelhusets framkant, som stör vattenflödet över propellern. Mer effekt och vridmoment kräver större och starkare växelhusdrev för att överföra kraften från drivaxeln till propelleraxeln.
I vanliga fall innebär det ett större växelhus – vilket leder till att vattenflödet till propellern störs ännu mer. Var det möjligt att konstruera en nedre del av motorn med plats för starkare drev, som samtidigt minimerade störningen av vattenflödet till propellrarna?
Suzukis ingenjörer arbetade länge och intensivt med datorsimuleringar, försökskonstruktioner och vattentester för att avsevärt förbättra utombordsmotorns förmåga att omvandla motoreffekt till drivkraft under vatten.
De lyckades med uppgiften – och resultatet är en revolutionerande innovation.
Vi har gett motorn namnet Geki som betyder ”Parting Seas” – vattendelaren

Läs mer
Fabrikstillval Tempest 38 SWE
Vattenskidbåge
+ 15 100 SEK
Varmvattenberedare
+ 22 300 SEK
Bogpropeller
+ 90 500 SEK
Teakdurk komplett
+ 170 200 SEK
Targabåge GRP
+ 84 800 SEK
Stol till främre aktersoffan
+ 15 800 SEK
Bimini top
+ 37 300 SEK
T-top Bimini
+ 54 600 SEK
Plotter Simrad NSS12 inkl montering
+ 37 990 SEK
Intresseanmälan