Bild av

Capelli Tempest 44 SWE

Båtfakta
Tillverkare: Capelli boats
Modell: Tempest 44 SWE
Längd: 13.1 M
Bredd: 3.96 M
Vikt: 6500 KG
Bränsletank: 1000 Liter
Motoralternativ
3 x
Suzuki DF300 APX
900 HK
0 SEK
3 x
Suzuki DF 350 A
1050 HK
+ 260 000 SEK
Utrusta din båt
Beskrivning

Båten ger dig en unik kombination av kabinkomfort och stora umgängesytor uppe på däck. Ombord finns ett välutrustat kök och det är högt i tak nere i kabinen. I förpiken finns en matplats som kan göras om till dubbelsäng. Bakom trappan ned finns också ett utrymme med en dubbelsäng. Gott om förvaringsutrymmen, elegant led-belysning och förstklassig inredning i trä, ger en lyxig atmosfär. På toaletten är det lika elegant med designat handfat, infälld blandare och duschhörna.

UNIK DESIGN
Det första som slår en är den unika designen och färgsättningen som harmonierar med våra Suzukimotorer. Tuberna i Arctic Grey Perlage avslutas akteröver i Black Carbon. Det ger tillsammans med röd dekor riktigt snygga båtar. Matchande dynor i silver/antracitgrått ger en ljus och fräsch helhet som ändå är lätt att hålla ren.

SMARTA LÖSNINGAR
Samtliga Tempest SWE har en plattform i stäven för enklare ombord- och ilandstigning samt knapar både i fören och i aktern för enkel tilläggning. Vidare levereras alla båtar med targabåge i rostfritt (vattenskidbåge på 570). Det är rymliga RIB-båtar som har plats för umgänge när man förtöjt för dagen. Ett bord med sittplatser är en självklarhet liksom gott om plats för sol och bad. Det finns också rejäla stuvutrymmen för dynor och packning.

BRA MATERIALVAL
Tempest 44 SWE har äkta teak i kabinen. Alla RIB-båtar från Capelli har tuber i Hypalon som är mer beständigt mot mekanisk nötning och inverkan från väder och vind än andra förekommande material.

Capellis flaggskepp! Här får du 44 fot som verkligen väcker uppmärksamhet. Du rör dig enkelt runt på däck och det finns gott om både sitt- och solplatser. Det fina v-skrovet ger mycket bra sjöegenskaper och med 3x350hk en toppfart på över 50 knop.
Standardutrustning Capelli Tempest 44 SWE
  • Handtag på tuber
  • Seastar hydraulstyrning
  • Pre riggning Suzuki
  • Komplett dynpaket däck
  • Komplett dynpaket kabin
  • Dinett konverterbar till soffa/dubbelsäng
  • Extern dusch
  • Kyllåda (65 l)
  • Kyllåda i kabin (50 l)
  • Batteriladdare 220V
  • LED durkbelysning
  • LED belysning på akter steg
  • Radio med 6st högtalare och förstärkare
  • Teak i kabin
  • Stickkoj med 2 bäddar
  • Vattentank (230 l)
  • Fast bränsletank (1000 l)
  • Bord i akter och kabin
  • Seastar hydraulstyrning med power assist
  • Separat toalett medSeptiktank (60 l) WC, handfat
Utrusta din båt
Suzuki DF300 APX
0 SEK
Totaleffekt : 300 HK

DF300 – prisbelönt beprövad teknik!

Med en 4 liters V6 motor och marknadens största slagvolym är DF300AP som gjord för högpre-standabåtar som RIB-charter och tävlingsfiskebåtar. DF300AP klarar hela spannet från smidig lågvarvskörning upp till topphastigheten. Den har många fördelar i sitt högteknologiska skal. Prestandaförstärkande egenskaper som dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med fyra ventiler per cylinder, Suzukis Variable Valve Timing (VVT) och multi point elektronisk bränsleinsprutning.
Dessutom med Suzukis Lean Burn bränslesystem!
Suzukis flaggskepp, V6 fyrtaktsutombordarna, som belönats tre gånger av National Marine Manufacturers Association (NMMA) för innovativ teknik och design, sätter och omdefinierar normerna för hur utombordare bedöms. Dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med 24 ventiler och elektronisk bränsleinsprutning är genomgående för hela V6-sortimentet. Medan DF300AP har variabla ventiltider (VVT) för större moment i låg- och mellanvarv har DF225 fördelen av ett flerstegs induktionssystem för att uppnå maximal prestanda. Med hjälp av en 55-graders V-block-design har Suzukis ingenjörer lyckats lägga in all denna prisbelönta effekt och prestanda i en mycket kompakt konstruktion.
Suzuki selektiv rotation

DF300AP var världens första utombordare som hade ”Suzuki selective rotation”, en genialisk teknik som gör att samma motor kan köras i två lägen: normal rotation (medsols) och motrotation (motsols). För att skifta rotationsriktning krävs en speciell koppling till en internkrets samt installation av en propeller lämplig för önskad rotation. Mångsidigheten hos dessa utombordare ökar samtidigt som den eliminerar behovet av att köpa en anpassad motrotationsmodell. Detta gynnar både återförsäljare och ägare.

*Den speciella kopplingen och propellern måste köpas separat för att skifta rotationsriktning.
Suzuki Precision Control

DF300AP har Suzuki Precision Control, Suzukis datorbaserade drive-by wiresystem, som underlättar körning med en mjuk, exakt reglering och direkt, bestämd växling.

Läs mer
3 x Suzuki DF 350 A
+ 260 000 SEK
Totaleffekt : 1050 HK

Att öka motoreffekten är enkelt. Genom att öka cylindervolymen, eller montera ett turboaggregat eller en kompressor, kan man öka antalet hästkrafter. Men större motorer drar också mer bränsle samtidigt som den ökade tyngden skapar olika problem för båtarna, och komplexare motorkomponenter försämrar motorernas tillförlitlighet.
Dessutom begränsas båtens toppfart av skrovets design, av hydrodynamiken kring motorns underdel och propellrar samt av motorernas placering.
När vi utvecklade nya DF350A startade vi med ett blankt papper och tog hänsyn till alla ovannämnda faktorer i vår utformning och konstruktion.
Först av allt tittade vi på propellerdesignen. En traditionell enkel propeller skapar en framåtriktad kraft men genererar även en hel del rotationsenergi. Fanns det något vi kunde göra för att omvandla denna bortkastade energi till produktiv kraft och öka propellerns verkningsgrad?
Därefter tittade vi på växelhusets framkant, som stör vattenflödet över propellern. Mer effekt och vridmoment kräver större och starkare växelhusdrev för att överföra kraften från drivaxeln till propelleraxeln.
I vanliga fall innebär det ett större växelhus – vilket leder till att vattenflödet till propellern störs ännu mer. Var det möjligt att konstruera en nedre del av motorn med plats för starkare drev, som samtidigt minimerade störningen av vattenflödet till propellrarna?
Suzukis ingenjörer arbetade länge och intensivt med datorsimuleringar, försökskonstruktioner och vattentester för att avsevärt förbättra utombordsmotorns förmåga att omvandla motoreffekt till drivkraft under vatten.
De lyckades med uppgiften – och resultatet är en revolutionerande innovation.
Vi har gett motorn namnet Geki som betyder ”Parting Seas” – vattendelaren

Läs mer
Tillval Capelli Tempest 44 SWE
Varmvattenberedare
+ 22 300 SEK
Bogpropeller
+ 90 500 SEK
Mikrovågsugn (kräver elverk)
+ 5 800 SEK
Teak i fören
+ 137 900 SEK
Bimini top
+ 50 300 SEK
Elektrisk bimini top
+ 186 700 SEK
Aircondition
+ 123 500 SEK
Elverk (3,5kw)
+ 201 100 SEK
Soft top
+ 168 100 SEK
Lyxkit i kabin (helskinn, 12 dynor i 2 färger, extra bädd)
+ 74 000 SEK
Targabåge i glasfiber
+ 152 300 SEK
Simrad NSS12 inkl montering och sjökort
+ 37 990 SEK
Simrad NSS16 inkl montering och sjökort
+ 59 990 SEK
Bilder och dokument
Intresseanmälan