Bild av

Capelli Tempest 650 SWE

Båtfakta
Tillverkare: Capelli
Modell: Tempest 650 SWE
Längd: 6.55 M
Bredd: 2.67 M
Vikt: 800 KG
Bränsletank: 220 Liter
Motoralternativ
Suzuki DF150 APX
150 HK
0 SEK
Suzuki DF175 APX
175 HK
+ 10 000 SEK
Suzuki DF200 APX
200 HK
+ 20 000 SEK
Utrusta din båt
Beskrivning

Tempest 650 SWE har gott om förvaringsutrymme under soldäcket i  fören och lösningen med styrkonsol och leaning post fungerar mycket bra vid aktiv körning. Den stående positionen ger bättre överblick och kontroll vid hög fart i ruff sjö. Med ett enkelt handgrepp fälls ryggstödet på aktersoffan ned och soffan blir till ännu ett soldäck. Båten går högre i vattnet än tidigare modeller och får därigenom en mjukare gång.
TEMPEST SWE – EN HELT NY SERIE RIB-BÅTAR FÖR ETT ENKELT BÅTLIV

UNIK DESIGN
Det första som slår en är den unika designen och färgsättningen som harmonierar med våra Suzukimotorer. Tuberna i Arctic Grey Perlage avslutas akteröver i Black Carbon. Det ger tillsammans med röd dekor riktigt snygga båtar. Matchande dynor i silver/antracitgrått ger en ljus och fräsch helhet som ändå är lätt att hålla ren.

SMARTA LÖSNINGAR
Samtliga Tempest SWE har en plattform i stäven för enklare ombord- och ilandstigning samt knapar både i fören och i aktern för enkel tilläggning. Vidare levereras alla båtar med targabåge i rostfritt (vattenskidbåge på 570). Det är rymliga RIB-båtar som har plats för umgänge när man förtöjt för dagen. Ett bord med sittplatser är en självklarhet liksom gott om plats för sol och bad. Det finns också rejäla stuvutrymmen för dynor och packning.

BRA MATERIALVAL
Flexiteek är standard, vilket lyfter båtens utseende och gör däcket skönt att gå på med bara fötter. Alla RIB-båtar från Capelli har tuber i Hypalon som är mer beständigt mot mekanisk nötning och inverkan från väder och vind än andra förekommande material.

Standardutrustning Tempest 650 SWE: Handtag på tuber, Dynor: Silver/antracite, Flexiteek, Soldäck i fören, Rostfri targabåge, Seastar hydraulstyrning, Plattform i fören med knapar, Pulpetöverdrag, Pre riggning Suzuki, GRP: Off White, Tuber: Arctic Grey/Black carbon/red line, Luftpump, Polerkit, Länspump, Stege, Bränsletank 220 l, bord, kompass

Tempest 650 SWE har gott om förvaringsutrymme under soldäcket i fören och lösningen med styrkonsol och leaning post fungerar mycket bra vid aktiv körning. Den stående positionen ger bättre överblick och kontroll vid hög fart i ruff sjö.
Standardutrustning
  • Handtag på tuber
  • Dynor Silver/antracite
  • Flexiteek
  • Soldäck i fören
  • Rostfri targabåge
  • Seastar hydraulstyrning
  • Plattform i fören med knapar
  • Pulpetöverdrag
  • Luftpump
  • Polerkit
  • Länspump
  • Stege
  • Bord
  • Kompass
Utrusta din båt
Suzuki DF150 APX
0 SEK
Totaleffekt : 150 HK

Big-block raka fyror levererar det yppersta inom kraft och prestanda.
Med sin stora slagvolym och lätta vikt levererar Suzukis raka fyrtaktsutombordare en perfekt balans mellan prestanda och vikt. Suzukis ingenjörer är skickliga på att maximera effekten och samtidigt minska vikten. Dessa raka fyrtaktsmotorer är inget undantag. En slagvolym på 2,867 cm3 ger big-block-kraft och prestanda från den förvånansvärt kompakta och lätta designen.
Förvandlar kraft till fart
En högre utväxling (2.50:1) som driver en större propeller omvandlar kraften från dessa big-block fyrcylindriga motorer till enastående acceleration och toppfart.
DF150TG erbjuder ännu mer
DF150TG har Suzuki Lean Burn Fuel Control som maximerar bränsleekonomin utan att tumma på prestandan, så att du kan köra längre, snabbare och för mindre. Dessa modeller kan också utrustas med Suzuki Precision Control, vårt drive-by-wire-gasreglage- och växelsystem.

Läs mer
Suzuki DF175 APX
+ 10 000 SEK
Totaleffekt : 175 HK

På båtmässan i Genoa visade Suzuki upp sina två nya högprestandamotorer som ett komplement till det befintliga sortimentet av ultimata fyrtaktsmotorer. Nya DF175AP och DF150AP med Suzukis avancerade motorteknik möjliggör enastående kraft och prestanda i kombination med låg bränsleförbrukning – allt från en kompakt och lätt motor.

Den 2.9-liter stora ”Big Block” fyrcylindrig radmotorn med dubbla överliggande kamaxlar levererar högt vridmoment på låga varv vilket bidrar till en imponerande acceleration. Tillsammans med ett modifierat insug som kyler insugsluften, en O2-sensor som säkerställer förbränningen och en knacksensor som övervakar motorns gång så är denna motor optimerad för prestanda och driftsäkerhet.

Nya DF175AP & DF150AP har balansaxel och framflyttat motorblock vilket bidrar till mindre vibrationer i båten. En luftintagsresonator minskar motorljudet drastiskt och förhöjer körupplevelsen. Motorerna har dessutom utrustats med ett selektivt roterbart växelhus som innebär att samma motor kan fungera som både högergående eller vänstergående vid ett dubbelmontage, Suzuki lean burn control för minskad bränsleförbrukning samt elektroniska reglage för precisa växlingar och maximal känsla vid gaspådrag.

De nya motorerna är utrustade med Suzuki Keyless Start System som fungerar som ett integrerat stöldskydd – Suzuki Security System. En kodad nyckeldosa kommunicerar med en enhet i båten och möjliggör en nyckelfri start av motorn.

Både DF175AP och DF150AP har fått en ny design med nya 3D-dekaler och den nya färgen Pearl Nebular Black som höjer premiumkänslan.

Läs mer
Suzuki DF200 APX
+ 20 000 SEK
Totaleffekt : 200 HK

Den lätta raka fyran som presterar som en V6:a — DF200AP
DF200AP använder en “Big-Block” rak fyrcylindrig motor med en slagvolym på 2,867cm3 som levererar kraft och prestanda samtidigt som den bara väger 226 kg (DF200ATL).

För båtägare som letar efter en utombordare till en ny båt eller som överväger motorbyte från en tyngre V6-utombordare är DF200AP med sin kompakta storlek, lätta vikt och bensinsnåla drift det smarta valet.

DF200AP är den första 147kW (200 hk) utombordaren som finns tillgänglig med drive-by-wire-systemet Suzuki Precision Control och Suzuki selective rotation. Din återförsäljare kan konfigurera motorn till antingen normal rotation eller motrotation.

2,867cm3 “Big Block” slagvolym.
226 kg är 12 % lättare än föregångaren. (DF200ATL)
Den höga kompressionen på 10.2:1 ökar uteffekten.
Lean Burn-teknik ger en avsevärt förbättrad bränsleekonomi.
Modellen DF200AP kommer att ha ett nyckellöst tändnings- och startssystem. Systemet använder en kodad fjärrkontroll för att sända över en åtkomstkod till motorns startsystem. När fjärrkontrollen är inom en meter från huvudenheten, kopplar man helt enkelt på tändningen, sätter i dödmansgreppet och startar motorn med en knapptryckning. När det är dags att ge sig iväg, kan användaren stänga av motorn, stänga av tändningssystemet och ge sig av hemåt.

Läs mer
Tillval
Dusch
+ 8 400 SEK
Förvaringskapell
+ 11 900 SEK
Radio/stereo
+ 12 500 SEK
Solkit akter
+ 11 600 SEK
Solskydd targabåge
+ 13 800 SEK
Solskydd (alu)
+ 8 600 SEK
Vattenskidbåge
+ 8 000 SEK
Plotter Simrad GO9
+ 12 990 SEK
Plotter Simrad NSS9
+ 23 990 SEK
Tillbehör
Låspaket klass 3
Mer info
+ 2 495 SEK
Motorlås
Mer info
+ 2 245 SEK
Yachtsafe G31
Mer info
+ 3 995 SEK
Startklar Capelli
Mer info
+ 5 595 SEK
Bilder och dokument
Intresseanmälan