Bild av

Capelli Tempest 800 SWE

Båtfakta
Tillverkare: Capelli
Modell: Tempest 800 SWE
Längd: 7.91 M
Bredd: 3.05 M
Vikt: 1500 KG
Bränsletank: 300 Liter
Motoralternativ
Suzuki DF250 APX
250 HK
0 SEK
Suzuki DF300 APX
300 HK
+ 20 000 SEK
Utrusta din båt
Beskrivning

Här finns gott om plats för det stora sällskapet, båten rymmer hela 18 personer! Den stora mittkonsolen ger en bekväm körställning och dess skjutdörr leder in till en kabin med gott om stuvutrymme samt marin wc. Under bänken i fören finns en diskho samt plats för en portabel spis. Sittplatserna i för och akter rymmer många, vilket ger en trygg och bekväm båttur.

OBS! SWE-serien har en ny läcker färg, men vi har ännu inga bilder på just denna RIB-modell. Se båtens rätta färg på exempelbilden i bildspelet nedan!
TEMPEST SWE – EN HELT NY SERIE RIB-BÅTAR FÖR ETT ENKELT BÅTLIV

UNIK DESIGN
Det första som slår en är den unika designen och färgsättningen som harmonierar med våra Suzukimotorer. Tuberna i Arctic Grey Perlage avslutas akteröver i Black Carbon. Det ger tillsammans med röd dekor riktigt snygga båtar. Matchande dynor i silver/antracitgrått ger en ljus och fräsch helhet som ändå är lätt att hålla ren.

SMARTA LÖSNINGAR
Samtliga Tempest SWE har en plattform i stäven för enklare ombord- och ilandstigning samt knapar både i fören och i aktern för enkel tilläggning. Vidare levereras alla båtar med targabåge i rostfritt (vattenskidbåge på 570). Det är rymliga RIB-båtar som har plats för umgänge när man förtöjt för dagen. Ett bord med sittplatser är en självklarhet liksom gott om plats för sol och bad. Det finns också rejäla stuvutrymmen för dynor och packning.

BRA MATERIALVAL
Flexiteek är standard, vilket lyfter båtens utseende och gör däcket skönt att gå på med bara fötter. Alla RIB-båtar från Capelli har tuber i Hypalon som är mer beständigt mot mekanisk nötning och inverkan från väder och vind än andra förekommande material.

Standardutrustning Tempest 800 SWE: Handtag på tuber, Dynor: Silver/antracite, Flexiteek, Soldäck i fören, Rostfri targabåge, Seastar hydraulstyrning, Låg plattform i fören med knagge, Pulpetöverdrag, Pre riggning Suzuki, GRP: Off White, Tuber: Arctic Grey/Black carbon/red line, Elektrisk luftpump, Polerkit, Länspump, Stege, Bränsletank 300 l, Bord, Kompass, Dusch 67 l, Marin WC inkl septiktank, Badplattform

Här finns gott om plats för det stora sällskapet, båten rymmer hela 18 personer! Den stora mittkonsolen ger en bekväm körställning och dess skjutdörr leder in till en kabin med gott om stuvutrymme samt marin wc.
Standardutrustning
  • Handtag på tuber
  • Dynor Silver/antracite
  • Flexiteek
  • Soldäck i fören
  • Rostfri targabåge
  • Seastar hydraulstyrning
  • Låg plattform i fören med knape
  • Pulpetöverdrag
  • Tuber i Arctic grey/Black carbon/red line
  • Elektrisk luftpump
  • Polerkit
  • Länspump
  • Stege
  • Bord
  • Kompass
  • Dusch 67 liter
  • Marin WC inkl septik tank
  • Badplattform
Utrusta din båt
Suzuki DF250 APX
0 SEK
Totaleffekt : 250 HK

DF250 – prisbelönt beprövad teknik
Suzukis flaggskepp, V6 fyrtaktsutombordarna, som belönats tre gånger av National Marine Manufacturers Association (NMMA) för innovativ teknik och design, sätter och omdefinierar normerna för hur utombordare bedöms. Dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med 24 ventiler och elektronisk bränsleinsprutning är genomgående för hela V6-sortimentet. Med hjälp av en 55-graders V-block-design har Suzukis ingenjörer lyckats lägga in all denna prisbelönta effekt och prestanda i en mycket kompakt konstruktion.
Suzuki selektiv rotation

DF250AP var världens första utombordare som hade ”Suzuki selective rotation”, en genialisk teknik som gör att samma motor kan köras i två lägen: normal rotation (medsols) och motrotation (motsols). För att skifta rotationsriktning krävs en speciell koppling till en internkrets samt installation av en propeller lämplig för önskad rotation. Mångsidigheten hos dessa utombordare ökar samtidigt som den eliminerar behovet av att köpa en anpassad motrotationsmodell. Detta gynnar både återförsäljare och ägare.

*Den speciella kopplingen och propellern måste köpas separat för att skifta rotationsriktning.
Suzuki Precision Control

DF250AP har Suzuki Precision Control, Suzukis datorbaserade drive-by wiresystem, som underlättar körning med en mjuk, exakt reglering och direkt, bestämd växling.

DF250 är perfekt för dig som gillar långa båtturer med familjen eller fisketurer till havs. DF250 är pålitlig, bränslesnål och går dessutom otroligt tyst och säkert. Den har självjusterande kamaxelkedja, datorstyrda sensorer som övervakar motorns driftförhållanden, eff ektiv kylning och ett kraftigt växelhus.

Läs mer
Suzuki DF300 APX
+ 20 000 SEK
Totaleffekt : 300 HK

DF300 – prisbelönt beprövad teknik!

Med en 4 liters V6 motor och marknadens största slagvolym är DF300AP som gjord för högpre-standabåtar som RIB-charter och tävlingsfiskebåtar. DF300AP klarar hela spannet från smidig lågvarvskörning upp till topphastigheten. Den har många fördelar i sitt högteknologiska skal. Prestandaförstärkande egenskaper som dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med fyra ventiler per cylinder, Suzukis Variable Valve Timing (VVT) och multi point elektronisk bränsleinsprutning.
Dessutom med Suzukis Lean Burn bränslesystem!
Suzukis flaggskepp, V6 fyrtaktsutombordarna, som belönats tre gånger av National Marine Manufacturers Association (NMMA) för innovativ teknik och design, sätter och omdefinierar normerna för hur utombordare bedöms. Dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med 24 ventiler och elektronisk bränsleinsprutning är genomgående för hela V6-sortimentet. Medan DF300AP har variabla ventiltider (VVT) för större moment i låg- och mellanvarv har DF225 fördelen av ett flerstegs induktionssystem för att uppnå maximal prestanda. Med hjälp av en 55-graders V-block-design har Suzukis ingenjörer lyckats lägga in all denna prisbelönta effekt och prestanda i en mycket kompakt konstruktion.
Suzuki selektiv rotation

DF300AP var världens första utombordare som hade ”Suzuki selective rotation”, en genialisk teknik som gör att samma motor kan köras i två lägen: normal rotation (medsols) och motrotation (motsols). För att skifta rotationsriktning krävs en speciell koppling till en internkrets samt installation av en propeller lämplig för önskad rotation. Mångsidigheten hos dessa utombordare ökar samtidigt som den eliminerar behovet av att köpa en anpassad motrotationsmodell. Detta gynnar både återförsäljare och ägare.

*Den speciella kopplingen och propellern måste köpas separat för att skifta rotationsriktning.
Suzuki Precision Control

DF300AP har Suzuki Precision Control, Suzukis datorbaserade drive-by wiresystem, som underlättar körning med en mjuk, exakt reglering och direkt, bestämd växling.

Läs mer
Tillval
Förvaringskapell
+ 14 400 SEK
Kylbox
+ 18 200 SEK
Portabel spis (gas)
+ 1 900 SEK
Radio/stereo
+ 12 500 SEK
Soldynor akter
+ 13 200 SEK
Solskydd targabåge
+ 15 000 SEK
Solskydd (inox)
+ 15 000 SEK
Vattenskidbåge
+ 10 400 SEK
Tillbehör
Låsögla klass 3
Mer info
+ 1 475 SEK
Låspaket klass 3
Mer info
+ 2 495 SEK
Motorlås
Mer info
+ 2 245 SEK
Yachtsafe G31
Mer info
+ 3 995 SEK
Startklar Capelli
Mer info
+ 5 595 SEK
Intresseanmälan