Bild av

Capelli Tempest 900 SWE

Båtfakta
Tillverkare: Capelli boats
Modell: Tempest 900 SWE
Längd: 9.55 M
Bredd: 3.26 M
Vikt: 1550 KG
Bränsletank: 370 Liter
Motoralternativ
Suzuki DF300 APX
300 HK
0 SEK
2 x
Suzuki DF175 APX
350 HK
+ 90 000 SEK
2 x
Suzuki DF200 APX
400 HK
+ 110 000 SEK
2 x
Suzuki DF250 APX
500 HK
+ 170 000 SEK
Utrusta din båt
Beskrivning

TEMPEST SWE – EN HELT NY SERIE RIB-BÅTAR FÖR ETT ENKELT BÅTLIV

UNIK DESIGN
Det första som slår en är den unika designen och färgsättningen som harmonierar med våra Suzukimotorer. Tuberna i Arctic Grey Perlage avslutas akteröver i Black Carbon. Det ger tillsammans med röd dekor riktigt snygga båtar. Matchande dynor i silver/antracitgrått ger en ljus och fräsch helhet som ändå är lätt att hålla ren.

SMARTA LÖSNINGAR
Samtliga Tempest SWE har en plattform i stäven för enklare ombord- och ilandstigning samt knapar både i fören och i aktern för enkel tilläggning. Vidare levereras alla båtar med targabåge i rostfritt (vattenskidbåge på 570). Det är rymliga RIB-båtar som har plats för umgänge när man förtöjt för dagen. Ett bord med sittplatser är en självklarhet liksom gott om plats för sol och bad. Det finns också rejäla stuvutrymmen för dynor och packning.

BRA MATERIALVAL
Flexiteek är standard, vilket lyfter båtens utseende och gör däcket skönt att gå på med bara fötter. Alla RIB-båtar från Capelli har tuber i Hypalon som är mer beständigt mot mekanisk nötning och inverkan från väder och vind än andra förekommande material.

Standardutrustning Tempest 900 SWE: Handtag på tuber, Dynor: Silver/antracite, Flexiteek, Soldäck i fören, Rostfri targabåge, Seastar hydraulstyrning, Plattform i fören med knapar, Pulpetöverdrag, Pre riggning Suzuki, GRP: Off White, Tuber: Arctic Grey/Black carbon/red line, Elektrisk luftpump, Vindruta klar, Länspump, Stege, Bränsletank 370 l, Bord, Kompass, Dusch 60 l, Marin WC inkl septiktank, Akterplattformar

Tempest 900 SWE har stor lastkapacitet och det öppna däcket kan inredas med olika konsoler och säteslösningar. Båten har plats för upp till 22 personer. Möjlighet till 500 hk på akterspegeln ger goda fartresurser!
Standarutrustning Tempest 900 SWE
  • Handtag på tuber
  • Dynor i Silver/antracite
  • Flexiteek
  • Soldäck i fören
  • Rostfri targabåge
  • Seastar hydraulstyrning
  • Plattform i fören med knapar
  • Pulpetöverdrag
  • Pre riggning Suzuki
  • Elektrisk luftpump
  • Vindruta klar
  • Länspump
  • Stege
  • Bränsletank fast (370l)
  • Bord
  • Kompass
  • Dusch 60l
  • Marin WC inkl septiktank
  • Akterplattformar
Utrusta din båt
Suzuki DF300 APX
0 SEK
Totaleffekt : 300 HK

DF300 – prisbelönt beprövad teknik!

Med en 4 liters V6 motor och marknadens största slagvolym är DF300AP som gjord för högpre-standabåtar som RIB-charter och tävlingsfiskebåtar. DF300AP klarar hela spannet från smidig lågvarvskörning upp till topphastigheten. Den har många fördelar i sitt högteknologiska skal. Prestandaförstärkande egenskaper som dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med fyra ventiler per cylinder, Suzukis Variable Valve Timing (VVT) och multi point elektronisk bränsleinsprutning.
Dessutom med Suzukis Lean Burn bränslesystem!
Suzukis flaggskepp, V6 fyrtaktsutombordarna, som belönats tre gånger av National Marine Manufacturers Association (NMMA) för innovativ teknik och design, sätter och omdefinierar normerna för hur utombordare bedöms. Dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med 24 ventiler och elektronisk bränsleinsprutning är genomgående för hela V6-sortimentet. Medan DF300AP har variabla ventiltider (VVT) för större moment i låg- och mellanvarv har DF225 fördelen av ett flerstegs induktionssystem för att uppnå maximal prestanda. Med hjälp av en 55-graders V-block-design har Suzukis ingenjörer lyckats lägga in all denna prisbelönta effekt och prestanda i en mycket kompakt konstruktion.
Suzuki selektiv rotation

DF300AP var världens första utombordare som hade ”Suzuki selective rotation”, en genialisk teknik som gör att samma motor kan köras i två lägen: normal rotation (medsols) och motrotation (motsols). För att skifta rotationsriktning krävs en speciell koppling till en internkrets samt installation av en propeller lämplig för önskad rotation. Mångsidigheten hos dessa utombordare ökar samtidigt som den eliminerar behovet av att köpa en anpassad motrotationsmodell. Detta gynnar både återförsäljare och ägare.

*Den speciella kopplingen och propellern måste köpas separat för att skifta rotationsriktning.
Suzuki Precision Control

DF300AP har Suzuki Precision Control, Suzukis datorbaserade drive-by wiresystem, som underlättar körning med en mjuk, exakt reglering och direkt, bestämd växling.

Läs mer
2 x Suzuki DF175 APX
+ 90 000 SEK
Totaleffekt : 350 HK

På båtmässan i Genoa visade Suzuki upp sina två nya högprestandamotorer som ett komplement till det befintliga sortimentet av ultimata fyrtaktsmotorer. Nya DF175AP och DF150AP med Suzukis avancerade motorteknik möjliggör enastående kraft och prestanda i kombination med låg bränsleförbrukning – allt från en kompakt och lätt motor.

Den 2.9-liter stora ”Big Block” fyrcylindrig radmotorn med dubbla överliggande kamaxlar levererar högt vridmoment på låga varv vilket bidrar till en imponerande acceleration. Tillsammans med ett modifierat insug som kyler insugsluften, en O2-sensor som säkerställer förbränningen och en knacksensor som övervakar motorns gång så är denna motor optimerad för prestanda och driftsäkerhet.

Nya DF175AP & DF150AP har balansaxel och framflyttat motorblock vilket bidrar till mindre vibrationer i båten. En luftintagsresonator minskar motorljudet drastiskt och förhöjer körupplevelsen. Motorerna har dessutom utrustats med ett selektivt roterbart växelhus som innebär att samma motor kan fungera som både högergående eller vänstergående vid ett dubbelmontage, Suzuki lean burn control för minskad bränsleförbrukning samt elektroniska reglage för precisa växlingar och maximal känsla vid gaspådrag.

De nya motorerna är utrustade med Suzuki Keyless Start System som fungerar som ett integrerat stöldskydd – Suzuki Security System. En kodad nyckeldosa kommunicerar med en enhet i båten och möjliggör en nyckelfri start av motorn.

Både DF175AP och DF150AP har fått en ny design med nya 3D-dekaler och den nya färgen Pearl Nebular Black som höjer premiumkänslan.

Läs mer
2 x Suzuki DF200 APX
+ 110 000 SEK
Totaleffekt : 400 HK

Den lätta raka fyran som presterar som en V6:a — DF200AP
DF200AP använder en “Big-Block” rak fyrcylindrig motor med en slagvolym på 2,867cm3 som levererar kraft och prestanda samtidigt som den bara väger 226 kg (DF200ATL).

För båtägare som letar efter en utombordare till en ny båt eller som överväger motorbyte från en tyngre V6-utombordare är DF200AP med sin kompakta storlek, lätta vikt och bensinsnåla drift det smarta valet.

DF200AP är den första 147kW (200 hk) utombordaren som finns tillgänglig med drive-by-wire-systemet Suzuki Precision Control och Suzuki selective rotation. Din återförsäljare kan konfigurera motorn till antingen normal rotation eller motrotation.

2,867cm3 “Big Block” slagvolym.
226 kg är 12 % lättare än föregångaren. (DF200ATL)
Den höga kompressionen på 10.2:1 ökar uteffekten.
Lean Burn-teknik ger en avsevärt förbättrad bränsleekonomi.
Modellen DF200AP kommer att ha ett nyckellöst tändnings- och startssystem. Systemet använder en kodad fjärrkontroll för att sända över en åtkomstkod till motorns startsystem. När fjärrkontrollen är inom en meter från huvudenheten, kopplar man helt enkelt på tändningen, sätter i dödmansgreppet och startar motorn med en knapptryckning. När det är dags att ge sig iväg, kan användaren stänga av motorn, stänga av tändningssystemet och ge sig av hemåt.

Läs mer
2 x Suzuki DF250 APX
+ 170 000 SEK
Totaleffekt : 500 HK

DF250 – prisbelönt beprövad teknik
Suzukis flaggskepp, V6 fyrtaktsutombordarna, som belönats tre gånger av National Marine Manufacturers Association (NMMA) för innovativ teknik och design, sätter och omdefinierar normerna för hur utombordare bedöms. Dubbla överliggande kamaxlar (DOHC) med 24 ventiler och elektronisk bränsleinsprutning är genomgående för hela V6-sortimentet. Med hjälp av en 55-graders V-block-design har Suzukis ingenjörer lyckats lägga in all denna prisbelönta effekt och prestanda i en mycket kompakt konstruktion.
Suzuki selektiv rotation

DF250AP var världens första utombordare som hade ”Suzuki selective rotation”, en genialisk teknik som gör att samma motor kan köras i två lägen: normal rotation (medsols) och motrotation (motsols). För att skifta rotationsriktning krävs en speciell koppling till en internkrets samt installation av en propeller lämplig för önskad rotation. Mångsidigheten hos dessa utombordare ökar samtidigt som den eliminerar behovet av att köpa en anpassad motrotationsmodell. Detta gynnar både återförsäljare och ägare.

*Den speciella kopplingen och propellern måste köpas separat för att skifta rotationsriktning.
Suzuki Precision Control

DF250AP har Suzuki Precision Control, Suzukis datorbaserade drive-by wiresystem, som underlättar körning med en mjuk, exakt reglering och direkt, bestämd växling.

DF250 är perfekt för dig som gillar långa båtturer med familjen eller fisketurer till havs. DF250 är pålitlig, bränslesnål och går dessutom otroligt tyst och säkert. Den har självjusterande kamaxelkedja, datorstyrda sensorer som övervakar motorns driftförhållanden, eff ektiv kylning och ett kraftigt växelhus.

Läs mer
Tillval Capelli Tempest 900 SWE
Kylbox
+ 18 200 SEK
Radio/stereo
+ 12 500 SEK
Soft top (inox)
+ 53 900 SEK
Trävagga
+ 9 600 SEK
Intresseanmälan